Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alternator
#1
Dag Forum,

Ik heb nog niet zo lang een R65 die met moeite tijdens het rijden 3,8 à 3,9 volt aangeeft ( voltmeter rechtstreeks aangesloten
op de batterij en geijkt met een Fluke universeel meter ). Het controlelampje is dan wel gedoofd.

Wat heb ik gedaan ?

1) de spanningsregelaar vervangen
2) de statorwikkelingen U,V en W getest ---> OK
3) de diodeplaat getest op U,V,W,D+,B+ en Y ---> OK
4) koolbostels gecontroleerd ---> OK
5) de rotor getest ---> OK

Volgens de gegevens van BMW zou de alternator type Bosch G1 14V 20A 21/280 W (0 120 340 005 ) moeten zijn maar de gemonteerde alternator is van het type Bosch G1 14V 10 17A (0 120 340 008 ).

Ik heb geen grote 'consumenten' zoals handvat- of kledijverwarming; enkel een paar Hella Ochsenaugen dus ik ga ervan uit dat
de beperkte spanningafgifte van 3,8 à 3,9 Volt hier niets mee te maken heeft.

Wat denkt het Forum ? 

A) Indien het er wél iets mee te maken heeft ---> alternator vervangen door het juiste type
B) Indien het er niets mee te maken heeft ---> wat is dan de oorzaak van die beperkte spanningafgifte ?

Alvast bedankt

Luwa
Reply


Messages In This Thread
Alternator - by luwa - 09-13-2022, 09:41 PM
RE: Alternator - by eric - 09-15-2022, 08:59 AM
RE: Alternator - by pauld - 09-15-2022, 12:56 PM
RE: Alternator - by jaap43 - 09-16-2022, 10:37 AM
RE: Alternator - by BMWconversion - 09-16-2022, 04:50 PM
RE: Alternator - by luwa - 09-16-2022, 08:00 PM
RE: Alternator - by Ollie - 06-22-2023, 04:44 PM
RE: Alternator - by jaap43 - 06-23-2023, 11:18 AM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)