De BMW-modellen vóór 1969 en de R45 en R65 hebben ook maar één benzinekraan (en trouwens vrijwel alle Japanse motoren)!
Collega-motorrijders die niet vertrouwd zijn met ons type BMW's zijn vaak stomverbaasd als ze de 2e kraan ontdekken!
Om bij een motorfiets met één benzinekraan de volledige tankinhoud te kunnen benutten worden beide wangen van de tank aan de onderzijde verbonden d.m.v. een benzineslang. En niet voor niets hebben zelfs de BMW's met 2 kranen ook nog een dwarsverbinding d.m.v. een slang door het luchtfilterhuis boven de versnellingsbak! Tegenwoordig lossen de fabrikanten dit op d.m.v. een brandstofpomp in de tank.
Collega-motorrijders die niet vertrouwd zijn met ons type BMW's zijn vaak stomverbaasd als ze de 2e kraan ontdekken!
Om bij een motorfiets met één benzinekraan de volledige tankinhoud te kunnen benutten worden beide wangen van de tank aan de onderzijde verbonden d.m.v. een benzineslang. En niet voor niets hebben zelfs de BMW's met 2 kranen ook nog een dwarsverbinding d.m.v. een slang door het luchtfilterhuis boven de versnellingsbak! Tegenwoordig lossen de fabrikanten dit op d.m.v. een brandstofpomp in de tank.