03-08-2017, 12:07 AM
de controle lampjes kunnen in 2 groepjes samen genomen worden (even zonder het laad lampje) waarbij bij het ene groepje de +als gemeenschappelijke aansluiting heeft (neutraal, remlicht en oliedruk) de andere de - als gemeenschappelijke heeft (grootlicht, knipper) dat scheelt een paar lange draden naar achter
het laadlampje zit tussen de spanningsreglaar en het diodeboard en heeft dus 2 draden nodig
de LED werkt net als een diode en laad dus alleen stroom door (gaat hij branden) als de + op de anode zit, andersom blokkeert hij. zoek eens op dit forum want de details zijn dacht ik eerder al eens beschreven
als de dynamo niet werkt moet hij dus gaan branden, de + heeft dan het accu niveau en niet de laadspannng
ik heb toen zelf niet helemaal goed opgelet bij ht veevangen van d lamp door een led en weerstand, omdat ik het 3W lampje gewoon heb gehandhaaft (lamphouder in de achterkant van de koplamp ala de /5 serie.)
het laadlampje zit tussen de spanningsreglaar en het diodeboard en heeft dus 2 draden nodig
de LED werkt net als een diode en laad dus alleen stroom door (gaat hij branden) als de + op de anode zit, andersom blokkeert hij. zoek eens op dit forum want de details zijn dacht ik eerder al eens beschreven
als de dynamo niet werkt moet hij dus gaan branden, de + heeft dan het accu niveau en niet de laadspannng
ik heb toen zelf niet helemaal goed opgelet bij ht veevangen van d lamp door een led en weerstand, omdat ik het 3W lampje gewoon heb gehandhaaft (lamphouder in de achterkant van de koplamp ala de /5 serie.)