09-11-2016, 02:04 PM
hoi Mic64,
goed dat de electra het weer doet, mogelijk zit de sluiting oorzaak achter de print ? Maakt ie sluiting naar het koplamphuis ?
Wat betreft de remleidingen, deze moeten vrij door te blazen zijn. Dat dit niet wil wijst op een te grote blokkade, bv doordat de remzuiger (in de rempomp) niet goed terug komt of zelfs vast zit, of er "stolsels" in de leidingen zitten.
Heeft het spul, voor je er aan begon wel goed gewerkt? , of staat de motor al een tijdje stil ?
Ik zou zelf bij de rempomp en de klauwen de leidingen eraf gooien, kun je nu wel "doorblazen" met flink wat druk -doe wel even een doek of zo om het open einde van de leiding want je wilt niet dat een restant remolie door je schuur vliegt. Blaas ook je beide klauwen vanaf de ontluchtingnippel door- hier niet te veel druk- dan weet je waar de oorzaak zit, want alleen de pomp is dan nog over.
Zit er veel troep in, kun je de flexible delen sowieso vervangen, liefst door die zwarte (staal) omvlochten versie (vraag de sponsor), remt het spul direct wat beter.
Voor de rempomp is een revisie setje beschikbaar bij de sponsor, waarmee je zuiger en de diverse rubbers vervangt. Kijk wel eerst op de pomp wat de maat is van je zuiger want er zijn verschillende diameters gebruikt.
De keuze van revisie of volledige pomp vervanging laat ik aan jou, persoonlijk heb ik hem vervangen door een nieuwe. Het zijn tenslotte je remmen.
succes
Reynout
goed dat de electra het weer doet, mogelijk zit de sluiting oorzaak achter de print ? Maakt ie sluiting naar het koplamphuis ?
Wat betreft de remleidingen, deze moeten vrij door te blazen zijn. Dat dit niet wil wijst op een te grote blokkade, bv doordat de remzuiger (in de rempomp) niet goed terug komt of zelfs vast zit, of er "stolsels" in de leidingen zitten.
Heeft het spul, voor je er aan begon wel goed gewerkt? , of staat de motor al een tijdje stil ?
Ik zou zelf bij de rempomp en de klauwen de leidingen eraf gooien, kun je nu wel "doorblazen" met flink wat druk -doe wel even een doek of zo om het open einde van de leiding want je wilt niet dat een restant remolie door je schuur vliegt. Blaas ook je beide klauwen vanaf de ontluchtingnippel door- hier niet te veel druk- dan weet je waar de oorzaak zit, want alleen de pomp is dan nog over.
Zit er veel troep in, kun je de flexible delen sowieso vervangen, liefst door die zwarte (staal) omvlochten versie (vraag de sponsor), remt het spul direct wat beter.
Voor de rempomp is een revisie setje beschikbaar bij de sponsor, waarmee je zuiger en de diverse rubbers vervangt. Kijk wel eerst op de pomp wat de maat is van je zuiger want er zijn verschillende diameters gebruikt.
De keuze van revisie of volledige pomp vervanging laat ik aan jou, persoonlijk heb ik hem vervangen door een nieuwe. Het zijn tenslotte je remmen.
succes
Reynout