05-16-2015, 07:05 PM
Loodvervanger in een oldtimer van 1936 is waarschijnlijk niet nodig.
vlgs mijn info is lood pas rond 1935 toegevoegd aan benzine.
Ook is overmatige klepslijtage bij een dergelijke motor ook niet te verwachten. (lage vermogens en meestal weinig kilometers).
Wat wel een aandachtspunt is de tegenwoordige toevoeging van 5% ethanol aan de euro 95 benzine.
De houdbaarheid is slecht. trekt water aan. tast oude materialen aan als messing, aluminium en oude afdichtingen.
Je kunt met een oldtimer of youngtimer beter geen euro 95 tanken maar superplus of ultimate benzines.
Hierin zit nagenoeg geen ethanol. Alternatief is een ethanol killer toe te voegen aan de benzine.
En dus al helemaal geen E10 benzine in het buitenland tanken. (dit is 10% ethanol'.
vlgs mijn info is lood pas rond 1935 toegevoegd aan benzine.
Ook is overmatige klepslijtage bij een dergelijke motor ook niet te verwachten. (lage vermogens en meestal weinig kilometers).
Wat wel een aandachtspunt is de tegenwoordige toevoeging van 5% ethanol aan de euro 95 benzine.
De houdbaarheid is slecht. trekt water aan. tast oude materialen aan als messing, aluminium en oude afdichtingen.
Je kunt met een oldtimer of youngtimer beter geen euro 95 tanken maar superplus of ultimate benzines.
Hierin zit nagenoeg geen ethanol. Alternatief is een ethanol killer toe te voegen aan de benzine.
En dus al helemaal geen E10 benzine in het buitenland tanken. (dit is 10% ethanol'.