01-28-2015, 10:40 PM
hoi Ton,
even een korte reactie, voor zover ik er wat van weet ;
1. de kabelboom is de "worst" van draden die omwikkeld is, dus zonder de relais en dergelijke
de kwaliteit hiervan zul je het beste visueel na kunnen lopen op de fiets zelf, dus kijken naar mogelijke beschadegingen, schuurplekken en dergelijke, en natuurlijk naar mogelijk geknoei door vorige eigenaar(s)
afhankelijk van de staat beslissen of je zelf wat gaat doen of het aan een meer ervaren persoon overlaat, maar slechte stukken zijn altijd met een stuk draad, soldeerbout en wat krimpkous te vervangen
2. maten conform opgave in bv werkplaatsboek, wat sfeijken kan (vast) wel maar wordt beperkt door de ruimte naast de cardan as, daarnaast stuur hij waarschijnlijk het beste met de (bijna) orginele maten
ervaring heb ik niet met K60 of afwijkende maten, maar er wel meer info over in dit forum
3. ATE remmen, die van je 1980 model staan niet bekend als geweldige stoppers, vervanging betekend echter vervangen van je voorvork, bv door de voorvork van een wat nieuwer model met Brembo klauwen , hierbij kun je dan tevens de rempomp (orgineel onder de tank) vervangen door een op het stuur
4. wat nog meer ..... of wat niet ?
ik denk dat je moet inventariseren wat kan, wat prijstechnisch in je budget past, waar je op vakantie naar toe gaat (onderdelen te krijgen?) en wat je zelf wel of niet wilt kunnen doen onderweg
bv. contact puntjes, kun je onderweg vrij makkelijk vervangen door een reserve setje , waar het vervangen van een electronische unit wat lastiger ligt , anderszijds denk ik dat je als je oostelijke richting gaat je midden in de rimboe nog wel een handige jongen vindt de je contactpunten voor je kan vervangen
succes
groet
Reynout
even een korte reactie, voor zover ik er wat van weet ;
1. de kabelboom is de "worst" van draden die omwikkeld is, dus zonder de relais en dergelijke
de kwaliteit hiervan zul je het beste visueel na kunnen lopen op de fiets zelf, dus kijken naar mogelijke beschadegingen, schuurplekken en dergelijke, en natuurlijk naar mogelijk geknoei door vorige eigenaar(s)
afhankelijk van de staat beslissen of je zelf wat gaat doen of het aan een meer ervaren persoon overlaat, maar slechte stukken zijn altijd met een stuk draad, soldeerbout en wat krimpkous te vervangen
2. maten conform opgave in bv werkplaatsboek, wat sfeijken kan (vast) wel maar wordt beperkt door de ruimte naast de cardan as, daarnaast stuur hij waarschijnlijk het beste met de (bijna) orginele maten
ervaring heb ik niet met K60 of afwijkende maten, maar er wel meer info over in dit forum
3. ATE remmen, die van je 1980 model staan niet bekend als geweldige stoppers, vervanging betekend echter vervangen van je voorvork, bv door de voorvork van een wat nieuwer model met Brembo klauwen , hierbij kun je dan tevens de rempomp (orgineel onder de tank) vervangen door een op het stuur
4. wat nog meer ..... of wat niet ?
ik denk dat je moet inventariseren wat kan, wat prijstechnisch in je budget past, waar je op vakantie naar toe gaat (onderdelen te krijgen?) en wat je zelf wel of niet wilt kunnen doen onderweg
bv. contact puntjes, kun je onderweg vrij makkelijk vervangen door een reserve setje , waar het vervangen van een electronische unit wat lastiger ligt , anderszijds denk ik dat je als je oostelijke richting gaat je midden in de rimboe nog wel een handige jongen vindt de je contactpunten voor je kan vervangen
succes
groet
Reynout