Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
R100RS 1980 continue branden oranje controlelampje oliedruk
#26
Ja Jaap, bedankt voor je info.

Uiteraard had ik het diodeblok uitgebouwd en alle diodes doorgemeten en gecontroleerd op goede solderingen. (9 stuks toch?)
Het diodeblok zit gelukkig wat verder weg van de echt hete delen, dus zou niet te snel kapot moeten gaan.

Maar....denk eens in: 3 komponenten regelen je boordspanning: rotor plus spoelenblok, diodeplaat en de regelaar. Alle 3 op verschillende plaatsten met veel draden er tussen.
Als je dat integreert zoals in een moderne dynamo, heb je veel minder draden en verbindingen. Juist daar gaat het fout. En het is goedkoper ook!
Wellicht hadden ze vroeger een heel ander idee over levensduur. Maar ik verdenk de destijdse mens ook dat ie technisch minder slim was...

Over levensduur nog dit:
Volgens CBS rijdt de gemiddelde motor ca 4000 km per jaar. Dus zou ie na 60.000 of 80.000 km al " end of life " zijn. De 245.000 die ik erop reed is dus hobby..(ist)...

groeten, Louis
Reply


Messages In This Thread
R100RS 1980 continue branden oranje controlelampje oliedruk - by Guest - 11-16-2014, 03:57 PM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)