10-08-2013, 01:06 PM
duidelijk filmpje, geeft aan wanneer de boel al verschoven is. Echter: dit is helaas geen bewijs dat het lager niet nog kan verschuiven. Dus ook al krijgen mijn kleppen nu smering, toch zal ik moeten ingrijpen. Wel handig om te weten, heb ik nog steeds smering dat hoef ik me geen zorgen te maken over extra slijtage bij de kleppen en hopelijk is het glijlager dan ook nog bruikbaar.
Ik heb de pin nagemeten maar meet met een schuifmaat niets taps in de pin, is het wel de juiste pin?
En als ik zo de plaatjes bekijk, kan dan de krukas gewoon blijven zitten? alleen de distributiedeksel eraf, nokasketting eraf (tot zover kan ik het zelf, heb ik al eerder gedaan), tandwiel van de krukas af (daar wordt het voor mij spannend), dan de "crankshaft front bearing carrier" naar voren halen (die fotos in de reactie van 12:45). Dan schade bekijken, nieuwe pin (laten) monteren, en e.e.a. weer terugbouwen (ehh, tandwiel weer terugpersen heb ik ook nog niet eerder gedaan)?
Als dit alles is, zou het blok zelfs ingebouwd kunnen blijven, sprak hij hoopvol.
Ik heb de pin nagemeten maar meet met een schuifmaat niets taps in de pin, is het wel de juiste pin?
En als ik zo de plaatjes bekijk, kan dan de krukas gewoon blijven zitten? alleen de distributiedeksel eraf, nokasketting eraf (tot zover kan ik het zelf, heb ik al eerder gedaan), tandwiel van de krukas af (daar wordt het voor mij spannend), dan de "crankshaft front bearing carrier" naar voren halen (die fotos in de reactie van 12:45). Dan schade bekijken, nieuwe pin (laten) monteren, en e.e.a. weer terugbouwen (ehh, tandwiel weer terugpersen heb ik ook nog niet eerder gedaan)?
Als dit alles is, zou het blok zelfs ingebouwd kunnen blijven, sprak hij hoopvol.