Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bolkop inbus doorgedraaid in verdiepte bevestiging van voorspatbord BMW R1100RS
Hallo jvsoelen,

Hm, taaie rakkers dus die inbusboutjesjes.

Ik ben toch bang dat je toch even de vorkpoten moeten laten zakken,
om de kopjes eraf te kunnen boren.

Dan spatbordje afnemen, en kijken of de draadeindjes van de inbusboutjes
eruit zijn te krijgen. (Lekker even weken met kruipolie, e.v.t. even een paar tikken op de kop met een hamer of het spul misschien wat wil schrikken en dan een flinke griptang (grip is belangrijk!) kijken of het spulletje los wil komen.

In theorie zou je het deel waar de boutjes inzitten nog kunnen verwarmen.
Als het aluminium is zou dat meer moeten uitzetten dan de stalen boutjes,
maar ik weet niet of het aluminium deel is gespoten, en/of er andere (kunststof?)
delen in de buurt zitten die je niet kunt verhitten.
Dit zelfde geld ook voor de methode om een boutje of moertje op het draadeindje te lassen.

De methode om 2 moertjes op het draadeindje te draaien en tegen elkaar klem te draaien zal ook wel niet lukken.

Mocht je de boel met de griptang toch niet los en/of kapot draaien is kun je alleen nog det boutje er voorzichtig proberen uit te boren met een dunner boortje dan het hart van het boutje. Soms wil het spulletje dan ook nog wel eens los komen.

In theorie natuurlijk het liefst met een links draaiend boortje,want mocht het draadeindje dan toch los komen draait'ie er op z'n eigen schroefdraad uit.
Maar volgens mij heeft niemand die boortjes (ik ook niet trouwens).
Wel een kwaliteits boortje gebruiken trouwens!

Lukt dat ook nog niet dan rest er volgens mij niets anders dan het hele boutje eruit te boren, en er nieuwe draad in te tappen.

Een vervelend klusje dus.

Iemand nog een beter idee? Graag natuurlijk!

Groetjes, Kees.

Reply

Messages In This Thread
Bolkop inbus doorgedraaid in verdiepte bevestiging van voorspatbord BMW R1100RS - by Guest - 03-22-2012, 11:42 PM

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)