02-21-2012, 08:38 PM
Iemand enig idee? Ik weet het niet meer ... de rechter bougie blijft zwart worden met een beetje vette roetaanslag. Ik heb ondertussen:
- de zuigerveren vernieuwd,
- de carburateur gereviseerd met nieuwe naald (3e inkeping van boven) o-ringen, sproeier, vlotter, vlotterniveau 1/3 - 1/2,
- nieuwe bougies,
En natuurlijk kleppen stellen, CO afstellen, synchroniseren.
Dus geen te rijk mengsel maar toch een vette bougie ...
Heeft iemand nog een ander idee waardoor een vette bougie veroorzaakt kan worden? Zelf zit ik te denken aan een versleten klepsteel waarlangs olie lekt (zoals bij een versleten vlotternaald). Maar of dat echt zo is? Iemand ervaring hiermee?
Groeten,
Paul
PS Hij rijdt na al dat afstellen etc heel lekker, wat dat betreft geen klachten!
- de zuigerveren vernieuwd,
- de carburateur gereviseerd met nieuwe naald (3e inkeping van boven) o-ringen, sproeier, vlotter, vlotterniveau 1/3 - 1/2,
- nieuwe bougies,
En natuurlijk kleppen stellen, CO afstellen, synchroniseren.
Dus geen te rijk mengsel maar toch een vette bougie ...
Heeft iemand nog een ander idee waardoor een vette bougie veroorzaakt kan worden? Zelf zit ik te denken aan een versleten klepsteel waarlangs olie lekt (zoals bij een versleten vlotternaald). Maar of dat echt zo is? Iemand ervaring hiermee?
Groeten,
Paul
PS Hij rijdt na al dat afstellen etc heel lekker, wat dat betreft geen klachten!