09-04-2011, 12:39 PM
Reactie van bezoeker 'rindert', geïmporteerd van het oude forum:
Bij mijn 60/6 uit 1976 (dubbele ketting) heb ik de ketting en de kettingspanner vervangen bij 185.000 km. In verband met een kompleet versleten kettingspanner. Er zat uiteindelijk zelfs ijzervijlsel in het oliefilter. De tandwielen waren op het oog nog prima en heb ik zo gelaten. Ook de ketting was niet eens zo versleten en boog maar iets meer door dan de oude. Hij was wellicht iets uitgerekt (halve tot één mm).
Na de vervanging liep de motor vooral stationair veel beter.
Rindert
Bij mijn 60/6 uit 1976 (dubbele ketting) heb ik de ketting en de kettingspanner vervangen bij 185.000 km. In verband met een kompleet versleten kettingspanner. Er zat uiteindelijk zelfs ijzervijlsel in het oliefilter. De tandwielen waren op het oog nog prima en heb ik zo gelaten. Ook de ketting was niet eens zo versleten en boog maar iets meer door dan de oude. Hij was wellicht iets uitgerekt (halve tot één mm).
Na de vervanging liep de motor vooral stationair veel beter.
Rindert