04-08-2010, 09:22 AM
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:
Mooi, dat met die vacuum meters, maar gaat niet op bij onze boxers , wel eens een vacuummeter aangesloten op het inlaatkanaal ?? , b.v. bij synchroniseren van de carbs, die rammelt van links naar rechts. bij een "multicilinder" met een gezamenlijk inlaatkanaal (auto) is het vacuum veel stabieler en zal het wellicht voor iemand met ervaring een goede indicatie zijn. Een niet goed ingelopen cilinder/zuiger of toch ruimte in de klepgeleiders lijkt me meer de oorzaak van hoog olieverbruik.
Chris : Ik ben het met je eens dat er af en toe (goedbedoelde) niet relevante opmerkingen en sugesties gegeven worden, storend voor als je een probleem hebt. men gaat dingen zoeken die er niet toe doen.
Jouw wat cinische redactionele bijdragen vallen af en toe wat zwaar en dragen even weinig bij als nutteloze sugesties, wel :-) :-)
Mooi, dat met die vacuum meters, maar gaat niet op bij onze boxers , wel eens een vacuummeter aangesloten op het inlaatkanaal ?? , b.v. bij synchroniseren van de carbs, die rammelt van links naar rechts. bij een "multicilinder" met een gezamenlijk inlaatkanaal (auto) is het vacuum veel stabieler en zal het wellicht voor iemand met ervaring een goede indicatie zijn. Een niet goed ingelopen cilinder/zuiger of toch ruimte in de klepgeleiders lijkt me meer de oorzaak van hoog olieverbruik.
Chris : Ik ben het met je eens dat er af en toe (goedbedoelde) niet relevante opmerkingen en sugesties gegeven worden, storend voor als je een probleem hebt. men gaat dingen zoeken die er niet toe doen.
Jouw wat cinische redactionele bijdragen vallen af en toe wat zwaar en dragen even weinig bij als nutteloze sugesties, wel :-) :-)