Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cilinderkoppen type R90
#27
Quote:Hallo Bert,
Weet je inmiddels al meer van die r90 koppen? Kun je aan de nummers het bouwjaar zien? Koppen van mijn R100RT hebben L10 en R10 dus dat klopt, maar dus 38mm bochten, terwijl van 1978 tot 1980 40mm bochten origineel. Kun je aan de nummers de diameter van de klepschotels afleiden? Er bestaan ook R100 koppen met 42mm inlaatkleppen, die hebben dan 65Pk met 40mm carbs. R100RT hoort 44m inlaatklep te hebben en dan 70PK met 40mm carbs. Ik las trouwens ergens dat er ook protoypen 90S met Bing carburateurs zijn uitgeprobeerd. Zal wel heel bijzonder zijn als je daar de koppen van hebt.
groeten
Tom
Datum: 31-12-2008 11:20 Door: Tom (gast) quote ยป
Bert,
in het boek van Andy Schwietzer:
vanaf framenummer 4050544 90/6 en framenummer 4081080 90S:
durch geanderte zentrierung der zylinderkopfe bei den 900er modellen entfallen dort die ansenkungen und spannhulsen bei geanderter zylinderkopfdichtung, bmw teile nr. 1121261672. Diese ist nach aufweitung der zentrierbohrungen auf 14,5 mm auch bei den alteren typen verwendbar.
Volgens mij beantwoord dit jouw oorspronkelijk vraag. Het zijn dus vroege 90/6 cilinderkoppen, d.w.z. t/m halverwege 1974
Tom

Hallo Tom, ben er nog steeds niet uit. Weet inmiddels wel dat deze van na 1975 zijn.
De gaten voor de stoterstangen zijn immers groter dan die van '75.

Heb een foto gemaakt van beiden zie verschillen. Echter de pakking die ik erbij heb is passend voor de bj.'75, gaten voor stoters in de pakking zijn wel groter maar precies passend op de cilinder. Voor die bj'75 heb ik een set cilinders met koppen kompleet.

Als ik deze pakking op de nieuwere(?) type leg (heb ik dus geen cilinders bij)zijn de gaten even groot echter het metalen gedeelte van de pakking valt niet op de vlakke rand maar als het ware in de verbandingsruimte(heeft geen steun en kan dus minder afdichten. De verbrandingsruimte is in doorsnede 5mm groter, is 96 mm in tegenstelling tot de bj.'75 die 91 mm is.
Heb de pakking telf. besteld waarbij verteld werd dat deze voor zowel de oude als nieuwere bouwjaren moeten passen.

Moet anders maar eens met zowel de '75 koppen met cilinders als de nieuwere(?)
koppen naar een BMWdealer.
Of hier op forum moet de oplossing zich aanbieden.

Zou een revisie willen uitstellen en de nieuwere koppen willen gaan monteren omdat deze me beter lijken.



[img]/import/photos/p31048s.jpg[/img]
Reply


Messages In This Thread
Cilinderkoppen type R90 - by bert - 07-09-2008, 10:44 PM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-11-2008, 01:14 AM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-11-2008, 01:21 AM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-11-2008, 01:43 AM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-11-2008, 06:46 PM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-11-2008, 07:41 PM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-11-2008, 10:48 PM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-12-2008, 12:01 AM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-13-2008, 09:39 PM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-13-2008, 10:17 PM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-14-2008, 01:09 AM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-15-2008, 04:39 PM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-15-2008, 04:40 PM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-15-2008, 05:43 PM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-15-2008, 10:15 PM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-15-2008, 10:38 PM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-15-2008, 10:50 PM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-15-2008, 11:04 PM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-16-2008, 12:38 AM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-16-2008, 07:45 PM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-16-2008, 08:05 PM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-16-2008, 10:39 PM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-16-2008, 10:59 PM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 07-17-2008, 09:07 AM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 12-31-2008, 11:59 AM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 12-31-2008, 01:20 PM
Cilinderkoppen type R90 - by Guest - 12-31-2008, 07:02 PM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)