Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tikkende klep?
#6
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

De kunst is om de tuimelaar zo op te sluiten dat er geen voelbare axiale speling meer is, maar er wel voor te zorgen dat de tuimelaar nog soepel met de hand te bewegen is. Als ie te vast geklemd zit, krijg je overmatige slijtage. Ikzelf gebruik een lijmtang i.p.v. een hamer. Daarmee kun je wat nauwkeuriger werken. Moeren net iets meer dan handvast draaien. Lijmtang net zolang draaien tot de tuimelaar aan 't punt van klemmen zit. Alle moeren aandraaien en dan lijmtang losmaken.
Zoals hierboven al vermeld, is het mogelijk om een kunststof vulring naast de tuimelaars te monteren, nadat deze eerst zijn ingekort. Deze werken geluids dempend. Zijn bij sommige motorzaken als ruilset te verkrijgen, waarbij je alleen de tuimelaar hoeft te ruilen (niet de lagers, assen, enz)
Reply


Messages In This Thread
Tikkende klep? - by Forum import - 12-31-2003, 02:00 AM
Tikkende klep? - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Tikkende klep? - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Tikkende klep? - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Tikkende klep? - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Tikkende klep? - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Tikkende klep? - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Tikkende klep? - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM
Tikkende klep? - by Guest - 12-31-2003, 02:00 AM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)