10-22-2007, 11:26 AM
Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi,
Dat een 1-cylinder een beetje moeilijk start als ie warm is kan als oorzaak hebben dat je niet kickstart op de "ontstekingsslag".
De Yamaha SR500 had een kijkglaasje in de cylinderkop waardoor je het juiste moment kon zien. Bovendien had ie een starthulpje op de carburateur waarmee je een ietsiepietsie gas kon geven.
Met beide hulpmiddelen startte ie als gevlogen. Altijd.
Wat betreft benzine. Als de compressie lager is dan 8.5 gewone benzine tanken. Is bovendien "brandbaarder" en je zou er dus in principe ook beter mee kunnen starten.
Loodvervanger? Lijkt me verstandiger tzt de kop loodvrij te laten zetten als "normaal loodvrij" problemen zou gaan geven.
Veel plezier met de oldtimer!
Hans
Hoi,
Dat een 1-cylinder een beetje moeilijk start als ie warm is kan als oorzaak hebben dat je niet kickstart op de "ontstekingsslag".
De Yamaha SR500 had een kijkglaasje in de cylinderkop waardoor je het juiste moment kon zien. Bovendien had ie een starthulpje op de carburateur waarmee je een ietsiepietsie gas kon geven.
Met beide hulpmiddelen startte ie als gevlogen. Altijd.
Wat betreft benzine. Als de compressie lager is dan 8.5 gewone benzine tanken. Is bovendien "brandbaarder" en je zou er dus in principe ook beter mee kunnen starten.
Loodvervanger? Lijkt me verstandiger tzt de kop loodvrij te laten zetten als "normaal loodvrij" problemen zou gaan geven.
Veel plezier met de oldtimer!
Hans