09-20-2007, 10:40 AM
Reactie van bezoeker 'Olivier Visser', geïmporteerd van het oude forum:
groet,
Olivier
Quote:Olivier,Bedankt Egbert, ik ga ermee aan de slag.
uit het schema haal ik het volgende:
De lampjes krijgen hun plus via een groen/blauwe draad via de "kill-switch" via de 15 van de bobine vanuit 4 van de controle-eenheid, alles gn/bl draad.
De remschakelaar en hoorn krijgen hun plus door een groen/zwarte draad via stekkerblok ( ik denk in koplamp) via knipper-relais 49a via zekering (15) vervolgensdoor groene draad ook uit de "kill-switch". Als het probleem in dit circuit zit zou het neutraal lampje ook niet kunnen werken (zelfde voeding als laad- en oliedruk lampje.
De kill-switch is samen met de startknop via een 6-polig stekkerblok waarvan 3 polen worden gbruikt met de rest van het circuit verbonden.
Als de motor wel (electrisch) wil starten dat zit je probleem in de bedrading vanaf de kill-switch. Als de motor ook niet wil starten dan kan het ook het gedeelte van kill-switch via bobine naar besturingseenheid zijn.
Intelligente volgorde:
Check neutraal licht en kijk of de motor wil starten: zo ja: gn c.q. gn/zw circuit nalopen, zonee: stekkerblok, kill-switch en gn/bl circuit nalopen. En pt 15 contactslot onderzoeken, hiervandaan krijgt de kill-switch zijn voeding. Kijk ook even naar de kill-switch zelf, test op ptn 3 en 5 van het stekkerblok met een weerstandmeter of er bij "aan-stand" daadwerkelijk nul weerstand tussen deze 2 punten is.
Als je de schakelaar open gaat halen: haal de boel van het stuur en demonteer boven een dienblad of laken, zodat je alle onderdelen bij elkaar houdt!
Succes met je speurwerk, het is lastig en als je eruit komt heel bevredigend dat het is opgelost.
Groeten,
Egbert
groet,
Olivier