12-30-2006, 07:26 PM
Reactie van bezoeker 'Raymond', geïmporteerd van het oude forum:
Tuurlijk, daar zijn de forumvrienden voor, toch?
Mijn R100RT uit 1981 heeft 165 d gelopen, echte km, dus het lijkt me dat jou motor er geen 265d op heeft zitten, want ik heb hem ook altijd voor woon/werk gebruikt, veel km mee gereden dus.. De cilinders zijn voorzien van een Nikasil laagje. Dat wil zeggen dat er geen zware gietijzeren bussen ingeperst zijn. De oppervlakte van de alu binnenwand is gehard. Bij 100.000 km heb ik de zuigerveren vernieuwd. Verbazend om te zien dat de kruislinkse hoongroeven er rondom nog perfect te zien waren!! Die motoren slijten gewoon niet, vrijwel geen olieverbruik. De lagers is een ander verhaal natuurlijk.
Heel veel plezier
De carburateurs zijn nog nooi gereinigd laat staan gereviseerd. Als je de motor goed hebt lopen, zou ik zeggen: Niets aan doen. Is hij vooral stationair niet goed te krijgen, of pakt hij bij accelereren niet direct op, dan kun je denken aan een kapot membraan.
Nogmaals: als de motor gewoon lekker loopt, zou ik er niet aan gaan sleutelen, behalve het normale onderhoud dan.
Veel motorplezier.
Tuurlijk, daar zijn de forumvrienden voor, toch?
Mijn R100RT uit 1981 heeft 165 d gelopen, echte km, dus het lijkt me dat jou motor er geen 265d op heeft zitten, want ik heb hem ook altijd voor woon/werk gebruikt, veel km mee gereden dus.. De cilinders zijn voorzien van een Nikasil laagje. Dat wil zeggen dat er geen zware gietijzeren bussen ingeperst zijn. De oppervlakte van de alu binnenwand is gehard. Bij 100.000 km heb ik de zuigerveren vernieuwd. Verbazend om te zien dat de kruislinkse hoongroeven er rondom nog perfect te zien waren!! Die motoren slijten gewoon niet, vrijwel geen olieverbruik. De lagers is een ander verhaal natuurlijk.
Heel veel plezier
De carburateurs zijn nog nooi gereinigd laat staan gereviseerd. Als je de motor goed hebt lopen, zou ik zeggen: Niets aan doen. Is hij vooral stationair niet goed te krijgen, of pakt hij bij accelereren niet direct op, dan kun je denken aan een kapot membraan.
Nogmaals: als de motor gewoon lekker loopt, zou ik er niet aan gaan sleutelen, behalve het normale onderhoud dan.
Veel motorplezier.