07-19-2006, 10:42 PM
Reactie van bezoeker 'berend', geïmporteerd van het oude forum:
Ik rijdt ook deze dagen niet met leer of nylon.Alleen wanneer het koud is. Wanneer je je rijstijl aanpast is het ook wel verantwoord om zonder te rijden. We praten mekaar ook wel het een en ander aan. Waarom zijn trouwens bijna alle motorpakken zwart, dat absorbeerd ook alleen maar warmte. Als jij je er goed bij voelt, kun je rustig zonder die zogenaamd beschermende kleding. Ook wanneer je valt met een leren pak , voel je dat volgens mij ook wel donders goed, al ben ik in de 34 jaar dat ik rij, nooit komen vallen.
Berend
Quote:Eergisteren werd ik vermanend toegesproken door de politie op de snelweg, nadat ik in korte broek en T-shirt werd staande gehouden. Ben ik de enige die er wat gemakkelijk over denkt? Of zijn er meer 'wat minder beschermde' motorrijders? Ik heb de agent uitgelegd dat ik over goede remmen beschik en m'n rijstijl aanpas (en goed anticipeer op andere weggebruikers). Ik vind zelf wielrenners gevaarlijk, met dunne bandjes en een remweg van 200 meter (vooral bij nat weer). Maar ieder moet het zelf weten, toch? 't Is echt iets van de laatste tijd, dat geharnaste rijden. Maar dat is mijn mening... Overigens was de agent sympathiek en kon ik m'n weg zonder problemen vervolgen.Hallo
Ik rijdt ook deze dagen niet met leer of nylon.Alleen wanneer het koud is. Wanneer je je rijstijl aanpast is het ook wel verantwoord om zonder te rijden. We praten mekaar ook wel het een en ander aan. Waarom zijn trouwens bijna alle motorpakken zwart, dat absorbeerd ook alleen maar warmte. Als jij je er goed bij voelt, kun je rustig zonder die zogenaamd beschermende kleding. Ook wanneer je valt met een leren pak , voel je dat volgens mij ook wel donders goed, al ben ik in de 34 jaar dat ik rij, nooit komen vallen.
Berend