06-13-2006, 06:20 PM
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:
Betreft je bande vraag je kunt als de motor een poosje stil staat (winterslaap) je motor en daarmee de wielen wat verrijden zodat steeds een ander gedeelte van de band op de grond rust. Het schijnt ovale banden te geven na en poosje. Zeg 5 maanden (geen april grap 2008)</blockquote>nou Ton, ben ik niet met je eens, vijf maanden.
Bedenk eens hoeveel gewicht er nou werkelijk op de band rust op de middenbok.
Als je het achterwiel eruit haalt valt de motor al de andere kant op!
De tegendruk in de band zelf is veel hoger.
Ben je niet bang dat de band door de inwendige druk te groot wordt door al dat stilstaan?
Begrijp me goed, jij mag doen wat je wilt, maar ik vind vijf maanden als "stilstandsgrens" toch wel erg paranoia.
Ik denk dat er meer dan voldoende dealers zijn die hun brommers gemiddeld langer hebben staan.
Chris
Quote:<blockquote>Iedereen heeft uiteraard de motor al weer uit de winterslaap gehaald, maar toch nog een vraag: Ik hoorde het verhaal om tijdens de winterstop de motor op plankjes te zetten, voor het behoud van je banden?? "Beton zuigt het "vocht" uit je banden, daar drogen je banden van uit" ?Die van mij hebben geen winterslaap, ik rij door.
Betreft je bande vraag je kunt als de motor een poosje stil staat (winterslaap) je motor en daarmee de wielen wat verrijden zodat steeds een ander gedeelte van de band op de grond rust. Het schijnt ovale banden te geven na en poosje. Zeg 5 maanden (geen april grap 2008)</blockquote>nou Ton, ben ik niet met je eens, vijf maanden.
Bedenk eens hoeveel gewicht er nou werkelijk op de band rust op de middenbok.
Als je het achterwiel eruit haalt valt de motor al de andere kant op!
De tegendruk in de band zelf is veel hoger.
Ben je niet bang dat de band door de inwendige druk te groot wordt door al dat stilstaan?
Begrijp me goed, jij mag doen wat je wilt, maar ik vind vijf maanden als "stilstandsgrens" toch wel erg paranoia.
Ik denk dat er meer dan voldoende dealers zijn die hun brommers gemiddeld langer hebben staan.
Chris