04-25-2006, 07:37 PM
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:
Zeg het me als ik het mis heb.
De bougies van een BMW vonken toch op allebei de cilinders
Met andere woorden, het maakt eigenlijk geen biet uit op welke cilinder de vonk komt.
In alle gevallen in het bdp krijgt de cilinder een vonk.
Is die cilinder bezig met de uitlaatslag doet 'ie er niets mee en laat hij zijn beurt voorbij gaan.
OK, Je mag dus links met rechts verwisselen, brommer moet gewoon lopen.
Als je dat eens doet?
Heb je niet gewoon een probleem met je carburateur?
Ik heb met name moeite met de constatering dat die andere R80 hetzelfde probleem heeft, dat lijkt me wel al te toevallig.
We krijgen toch niet een draadje zoals onlangs, waar een probleem werd gemaakt dat helemaal niet bestond?
Mijn R90S (de beste ooit gemaakt en de mooiste die er is) loopt ook wel eens een beetje rot.
Zondag nog, ik dacht het is vandaag geen R90S dag........motor loopt zo "rauw".
Todat ik bij een stoplicht even aan mijn chocke-handle voelde en merkte dat deze niet helemaal terug stond.
Terug gezet, werd het TOCH noch een R90S dag en wel 400Km lang!
Wat ik bedoel te zeggen is, kijk eerst eens naar een meer "down to earth" oplossing voordat je het onstekingmechanisme opnieuw uit gaat vinden.
Ik denk dat je met een carb-afstelling zit of met gewenningsverschijnselen, van Jap naar echte mannen machine.
Mijn twee centen.
Chris ( met de mooiste, beste, fijnste, R90S, met carburateurs en natuurlijk niet te vergeten de onvolprezen vermaldijde katrol, jawel!!)
Zeg het me als ik het mis heb.
De bougies van een BMW vonken toch op allebei de cilinders
Met andere woorden, het maakt eigenlijk geen biet uit op welke cilinder de vonk komt.
In alle gevallen in het bdp krijgt de cilinder een vonk.
Is die cilinder bezig met de uitlaatslag doet 'ie er niets mee en laat hij zijn beurt voorbij gaan.
OK, Je mag dus links met rechts verwisselen, brommer moet gewoon lopen.
Als je dat eens doet?
Heb je niet gewoon een probleem met je carburateur?
Ik heb met name moeite met de constatering dat die andere R80 hetzelfde probleem heeft, dat lijkt me wel al te toevallig.
We krijgen toch niet een draadje zoals onlangs, waar een probleem werd gemaakt dat helemaal niet bestond?
Mijn R90S (de beste ooit gemaakt en de mooiste die er is) loopt ook wel eens een beetje rot.
Zondag nog, ik dacht het is vandaag geen R90S dag........motor loopt zo "rauw".
Todat ik bij een stoplicht even aan mijn chocke-handle voelde en merkte dat deze niet helemaal terug stond.
Terug gezet, werd het TOCH noch een R90S dag en wel 400Km lang!
Wat ik bedoel te zeggen is, kijk eerst eens naar een meer "down to earth" oplossing voordat je het onstekingmechanisme opnieuw uit gaat vinden.
Ik denk dat je met een carb-afstelling zit of met gewenningsverschijnselen, van Jap naar echte mannen machine.
Mijn twee centen.
Chris ( met de mooiste, beste, fijnste, R90S, met carburateurs en natuurlijk niet te vergeten de onvolprezen vermaldijde katrol, jawel!!)