02-19-2006, 11:47 PM
Reactie van bezoeker 'cor', geïmporteerd van het oude forum:
Martin en Paul
Bedank voor de reactie, Een krom vliegwiel kan ik mij haast niet voorstellen,Het vliegwiel
gaat wel wat ruim op dekrukas .Om dat alles voor een goede passing vet vrij moet zijn,
kan door het aan draaien van de bouten het vliegwiel ook wel scheef gaan zitten, Ook
de bouten moeten droog en vetvrei sijn ,maar ze komen er ookniet vetvrij uit .
Oke ik ga eerst, er maar een nachtje overslapen groetjes Cor
[img]/import/photos/p15393s.jpg[/img]
Quote:Hoi.HOI
Ik ken dat.
Mijn R90 deed dat ook, het werd gegeven moment zo erg dat de motor bijna afsloeg als hij stationair draaide en de koppeling werd bedient.
Een ander vliegwiel bracht uitkomst.
Als je de koppeling bedient, druk je eigenkijk de krukas/vliegwiel naar voren tegen het axiaallager, enige weerstand is normaal.
Bij draaiende motor zal je hier niet veel van merken, als alles goed is, in mijn geval bleek het vliegwiel krom en liep de weerstand te hoog op.
Groeten, Paul.
Martin en Paul
Bedank voor de reactie, Een krom vliegwiel kan ik mij haast niet voorstellen,Het vliegwiel
gaat wel wat ruim op dekrukas .Om dat alles voor een goede passing vet vrij moet zijn,
kan door het aan draaien van de bouten het vliegwiel ook wel scheef gaan zitten, Ook
de bouten moeten droog en vetvrei sijn ,maar ze komen er ookniet vetvrij uit .
Oke ik ga eerst, er maar een nachtje overslapen groetjes Cor
[img]/import/photos/p15393s.jpg[/img]