02-13-2006, 09:41 PM
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:
jou verhaal gaat alleen op wanneer er genoeg ruimte is om de imbussleutel dan nog rond te kunnen draaien. Dan ben ik het helemaal met je eens, sterker nog dat heb ik zelf al vaker toegepast. Ik kan me deze situatie (K75)niet helemaal voor de geest halen.
Quote:Ton, een imbussleutel erop vastlassen is hier niet de laaste maar de eerste optie.Chris,
De bout is toch allang naar de bollen!
Je hoeft ook geen dure imbussleutel te gebruiken, alles is goed.
Wel even stevig doorlassen, scherm het aluminium even af met een stukje latoenkoper of iets dergelijks, en let wel op dat je de imbussleutel nog wel rond krijgt nadat je hem gelast hebt.
Doorlassen zodat de sleutel goed in de bout vast komt, maar nog belangrijker de warmte goed in de bout trekt, dit zal hem waarschijnlijk al voor 40% lossen, let maar op!
Dit lijkt allemaal erg lomp, maar ik kan je verzekeren dat dit voor echt hardnekkige bouten een van de best oplossingen is, gewoon even stevig ingrijpen, en klaar.
Veel beter dan dat gehamer en getob.
Mijn twee centen, voor wat het waard is........
Chris
jou verhaal gaat alleen op wanneer er genoeg ruimte is om de imbussleutel dan nog rond te kunnen draaien. Dan ben ik het helemaal met je eens, sterker nog dat heb ik zelf al vaker toegepast. Ik kan me deze situatie (K75)niet helemaal voor de geest halen.