11-23-2005, 10:22 PM
Reactie van bezoeker 'rein', geïmporteerd van het oude forum:
In vind dat de discussie veel over de 2-kleppers gaat. Die worden al sinds 1996 niet gemaakt. Kijken wij naar nu. Zijn dan de Jappen slechter? BMW maakt heden veel andere fietsen. Zelfs een chopper en een rijdend bankstel(K1200LT of zoiets). Sorry, iedereen zijn smaak, maar ik kijk de andere kant op, als ik een dergelijk ding tegenkom. Ik denk dat de laatste 10/15 jaar veel andere types voor een BMW hebben gekozen. De oude 2-kleppers waren voor een conservatief en behoudend publiek. Niks mis mee. Ik rij ook op 2 kleppers. In de 70er jaren hadden Jappen frames van pisbakkenstaal. Bovendien waren die frames ontzettend slap. Kijk maar eens naar een Honda CB 750 of een Suzuki GT750, maar tegenwoordig zijn ze een stuk beter. De huidige BMW rijder, die op moderne BMW's rijdt, weet over het algemeen weinig van de techniek van zijn machine. De mensen die op de oude BMW's reden en nog rijden hebben een veel andere mentaliteit. Gaan veel beter met de machine om en hebben meer technisch gevoel, dan de rijders op Jappen van de 70er jaren. Die beulden hun machines ook meer af. Denk je dat de gemiddelde huidige R1150RT rijder of K-serie rijder veel van zijn machine weet? Denk het niet. Ik denk niet dat er heden veel kwaliteitsverschil zit tussen Jappen en BMW's. Ook BMW doet meer aan de moderne trends. Kijk maar eens, hoeveel modellen er zijn.
Natuurlijk moet de ontwikkelijk verder gaan. Ook voor BMW, want de huidige rijder heeft over het algemeen een veel andere kijk op motorrijden. Tegenwoordig zijn de motoren zeer betrouwbaar, maar ik hou het liever bij mijn oude BMW.
In vind dat de discussie veel over de 2-kleppers gaat. Die worden al sinds 1996 niet gemaakt. Kijken wij naar nu. Zijn dan de Jappen slechter? BMW maakt heden veel andere fietsen. Zelfs een chopper en een rijdend bankstel(K1200LT of zoiets). Sorry, iedereen zijn smaak, maar ik kijk de andere kant op, als ik een dergelijk ding tegenkom. Ik denk dat de laatste 10/15 jaar veel andere types voor een BMW hebben gekozen. De oude 2-kleppers waren voor een conservatief en behoudend publiek. Niks mis mee. Ik rij ook op 2 kleppers. In de 70er jaren hadden Jappen frames van pisbakkenstaal. Bovendien waren die frames ontzettend slap. Kijk maar eens naar een Honda CB 750 of een Suzuki GT750, maar tegenwoordig zijn ze een stuk beter. De huidige BMW rijder, die op moderne BMW's rijdt, weet over het algemeen weinig van de techniek van zijn machine. De mensen die op de oude BMW's reden en nog rijden hebben een veel andere mentaliteit. Gaan veel beter met de machine om en hebben meer technisch gevoel, dan de rijders op Jappen van de 70er jaren. Die beulden hun machines ook meer af. Denk je dat de gemiddelde huidige R1150RT rijder of K-serie rijder veel van zijn machine weet? Denk het niet. Ik denk niet dat er heden veel kwaliteitsverschil zit tussen Jappen en BMW's. Ook BMW doet meer aan de moderne trends. Kijk maar eens, hoeveel modellen er zijn.
Natuurlijk moet de ontwikkelijk verder gaan. Ook voor BMW, want de huidige rijder heeft over het algemeen een veel andere kijk op motorrijden. Tegenwoordig zijn de motoren zeer betrouwbaar, maar ik hou het liever bij mijn oude BMW.