10-11-2005, 10:39 PM
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb enkel een schuifmaat om het gat op te meten, ik twijfel of dat voldoende nauwkeurig is maar proberen kan altijd.
De bigend lagers zijn inderdaad versleten, ik kan de drijfstang aan de small-end zijde enkele millimeters "kantelen". De 2e cylinder moet er nog af en dan de drijfstangen, dan pas wordt de "schade" echt zichtbaar. Hopen maar dat de krukas en de drijfstangen nog goed zijn. Ook maar hopen dat de slijtage door leeftijd komt en niet door bv verstopte oliekanalen wat dan moet dus alles uit elkaar.
De zuiger kan ik niet kantelen t.o.v. de drijfstang, het small-end en de zuiger pen lijken dus nog in orde.
Het ziet er allen veel belovend uit en hopelijk kan ik binnenkort gaan genieten van mijn eerste "klassieke" BMW :-)
Ik heb enkel een schuifmaat om het gat op te meten, ik twijfel of dat voldoende nauwkeurig is maar proberen kan altijd.
De bigend lagers zijn inderdaad versleten, ik kan de drijfstang aan de small-end zijde enkele millimeters "kantelen". De 2e cylinder moet er nog af en dan de drijfstangen, dan pas wordt de "schade" echt zichtbaar. Hopen maar dat de krukas en de drijfstangen nog goed zijn. Ook maar hopen dat de slijtage door leeftijd komt en niet door bv verstopte oliekanalen wat dan moet dus alles uit elkaar.
De zuiger kan ik niet kantelen t.o.v. de drijfstang, het small-end en de zuiger pen lijken dus nog in orde.
Het ziet er allen veel belovend uit en hopelijk kan ik binnenkort gaan genieten van mijn eerste "klassieke" BMW :-)