Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tikkende kleppen bij R45
#6
Reactie van bezoeker 'maurice', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Wil

ik zal FF opnieuw gaan proberen op
www.motoren-israel.de

Van die tuimelaars wist ik. Er zijn verschillende types.
Met bronzen lagering, met naaldlagers. Korte uitvoering, lange uitvoering. Kunststof vulbussen.
Alles afhankelijk van het bouwjaar. Staat ook mooi beschreven in het Peters handboek voor de boxers.

Bij de Hobbyist hebben de tuimelaars in elk geval voor Re-voor en Li achter andere partnumbers. Da's zeker.
Vandar dat ik voorzichtig met de wissel ben.
Voor de erlijkheid moet ik je bekennen, (dat had ik namelijk vergeten te melden) Dat ik het boogvlakje van de rechter uitlaattuimelaar (gezien het putje wat er ooit in zat!!!) consencieus heb nageslepen, en gepolijst.
De harde laag is nog niet weg (was nog 56 HRC).
Doch kan ik niet garanderen, dat de curve die het vlak beschrijft nog correct is, zoals de vernuftelingen van BMW hem ooit gepland hebben. Kan inderdaad een hoop narigheid geven. Doch hoe het ook zij. Het geluid is na mijn solo slijp-actie niet veranderd. Ik moet zien of ik een tuimelaar van een slopertje kan bemachtigen. Zo voor de test. ”f het geluid verandert. Als ik maar kan zien dat ik ergens op de juiste plek zoek. Dan ben ik al geholpen.

Maurice.
Reply


Messages In This Thread
Tikkende kleppen bij R45 - by Forum import - 10-23-2004, 10:06 PM
RE: Tikkende kleppen bij R45 - by xaviier - 02-25-2024, 11:32 PM
Tikkende kleppen bij R45 - by Guest - 10-23-2004, 11:39 PM
Tikkende kleppen bij R45 - by Guest - 10-24-2004, 12:17 PM
Tikkende kleppen bij R45 - by Guest - 10-25-2004, 09:35 AM
Tikkende kleppen bij R45 - by Guest - 10-25-2004, 11:25 AM
Tikkende kleppen bij R45 - by Guest - 10-25-2004, 07:57 PM
Tikkende kleppen bij R45 - by Guest - 10-26-2004, 11:04 AM

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)