Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Toerenteller dood?
Hoi, mijn toerenteller is volgens mij overleden, wiebelt nog wel wat maar verder niets meer.
BMW R100 RS

Overleden of nog te repareren
Reply
Heb je een mechanische of een electronische toerenteller ?

Bij een mechanische kan de binnenkabel onderbroken zijn. Makkelijk te controleren.
Bij een electronische kan er een aderbreuk de oorzaak zijn. Wat moeilijker te controleren.
Reply
Met een kabel volgens mij, ga morgen ff kijken.
Reply
Heb zelf laatst een dooie elektronische gehad. Ga er niet aan proberen te repareren.... Heb zelf voor 25 euro iets van marktplaats geplukt en t werkt weer perfect!
Reply
100RS? Origineel een electronische.

met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
De electronische toerenteller deed toch pas zijn intrede bij de electronische ontsteking, dus in 1981 volgens mij.
Reply
Misschien een definitie probleem. Volgens mij is een niet-mechanische toerenteller (dus zonder aandrijfkabel) een electronische. Dan zit er al vanaf de /6 serie een analoge electronische op.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Als ik bij Realoem bij de R100 RS van 1977 ga kijken heeft die nog puntjes en of je daarmee een electronische toerenteller kan aandrijven betwijfel ik.
Reply
Jaap,

Is inderdaad een elektronische teller die trouwens ook met een puntenontsteking werkt: wordt aangesloten op de - kant van de Bobine die aan de kontaktpunten ligt (BMW R100RS 1978).

Op deze link http://bmwmotorcycletech.info/tach.htm staat een handleiding hoe deze teller kunt repareren (maar een tweedehandse kopen is misschien makkelijker).

(meestal is een van de Elko's C3 en C4 kapot; Beiden vervangen lost het probleem meestal op (als tenminste het meetinstrument zelf niet is vastgelopen).

Mart
Reply
Quote:Als ik bij Realoem bij de R100 RS van 1977 ga kijken heeft die nog puntjes en of je daarmee een electronische toerenteller kan aandrijven betwijfel ik.
Puntjes zijn geen enkel probleem Jaap. Mijn R100Rt (mei 1979) heeft puntjes en een electrisch aangestuurde toerenteller. De toerenteller aangestuurd door pulsen van de bobines.

Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)