Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'Sjaak', geïmporteerd van het oude forum:
Heeft iemand ervaring met klepseals op een BMW R90S
Mijn uitlaatklep op 1 cilinder lekt ondankts een koprevisie 15000km geleden ( ook loodvrij gemaakt ) zo ja waar te koop en is er dan geen gevaar voor te weinig smering
Reactie van bezoeker 'Dago Langen', geïmporteerd van het oude forum:
Dag Sjaak,
Ervaring niet, maar op boxer-forum.de heb ik wel een email-wisseling gelezen over dit onderwerp. Conclusie was: Niet aan beginnen, maar gewoon terug gaan naar de reviseur. Er waren wel BMW-piloten die klepgeleiders met seals gemonteerd hadden. Deze kwamen uit de automobiel-wereld. Als de maat klopt (binnen- en buitendiameter) kan dit natuurlijk heel goed. Zij hadden goede ervaringen ermee.
Gegroet,
Dago Langen.
'81-er R100RT, >200.000km
Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum:
Sorry .maar de koprevisie is wel erg slecht gebeurt.
Ze zijn de slijp pasta vergeten te verwijderen.
Van de klepzitting denk ik , want dit mag toch niet gebeuren .
Of is het door een amateur gebeurt.
Je krijgt pas na 200 000 km pas problemen.
Niet na 15 duizend kilometer.
Terug naar de reviseur voor repareren onder garantie.
Sterkte Rob
Reactie van bezoeker 'kaspar', geïmporteerd van het oude forum:
Ik kan me niet voorstellen dat Rob gelijk heeft. Zelfs als men vergeten zou hebben de pasta te verwijderen. Ik denk eerder aan een gebroken klepzitting of de motor is over zijn toeren gedraaid en de klep is daarbij tegen de zuiger kromgestoten. Teruggaan naar degene die de revisie heeft uitgevoerd kan nooit kwaad.