08-29-2013, 03:56 PM
schoon en vetvrij met remreiniger. dan oppoetsen. als de naven los zijn ( zonder spaken ) zou ik ze laten glas parelen. zijn ze nieuw.
Restauratie R60/5
|
08-29-2013, 03:56 PM
schoon en vetvrij met remreiniger. dan oppoetsen. als de naven los zijn ( zonder spaken ) zou ik ze laten glas parelen. zijn ze nieuw.
08-30-2013, 11:54 AM
Ik heb daar inderdaad een offerte over gekregen. Is niet duur, vind ik. En wordt waarschijnlijk veel mooier dan van mijn staalborstel
08-30-2013, 03:12 PM
waar woon je ergens ? wellicht heb ik tips.
08-30-2013, 04:45 PM
Hoogvliet onder Rotterdam
06-08-2014, 04:30 AM
Het rijwielgedeelte gaat lekker opschieten. Ik ben naar het blok aan het kijken en zie dat rechts het schroefdraad van de uitlaat stukgedraaid is. Ik heb ergens gelezen dat dat gerepareerd kan worden. Heeft iemand een prijsindicatie? Ik neem aan dat de kop eraf moet. Wat is dan raadzaam om direct te vervangen/repareren?
06-16-2014, 02:55 PM
Jan Beck - Wijhe doet het voor 85,00 , staat op z'n site.
En ik dacht dat de sponsor van deze site het ook kan regelen. Ik weet niet of je voor dat geld een vervanger vind die in vergelijkbare staat ( kleppen etc) is. Reynout
06-17-2014, 07:22 AM
Ik wil de kop niet vervangen, maar wilde weten wat je dan verder aan het blok doet dat hij toch al open ligt
06-17-2014, 02:52 PM
lijkt me niets, behalve dan de pakkingen die gesneuveld zijn bij de demontage
maar ik kan zo niets bedenken wat je preventief zou willen doen je zou hooguit naar de stoterstang-bus rubbers onder de cylinders kunnen kijken, waar de pijpjes het blok in gaan , als je de kop er toch al af hebt is het een kleine moeite ook de cylinders te verwijderen en die te vervangen als ze al wat zweten
06-24-2014, 12:54 PM
Mijn BMW is helemaal uit elkaar geweest, frame is gepoedercoat, bouten en moeren worden zonodig vervangen. De velgen heb ik gepoetst en de naven worden gepareld. We gaan dus bouwen! Ik zit er echter over te denken om het lakwerk voorlopig niet aan te pakken. Zie foto. Niet voor de kosten, nou ja, maar voor de originele look. Het is een oude fiets en dat mag je best zien, toch?
Ik ben benieuwd of er meer van jullie voor die keuze gestaan hebben en waar je voor gekozen hebt.
06-24-2014, 03:40 PM
Helemaal mee eens. Ik ben groot voorstander van alleen goed schoonmaken, roest waar nodig wegwerken, maar verder alles laten voor wat het is. Niet poedercoaten, niet stralen, niet opnieuw chromen (tenzij echt roestbak) Maar wel technisch 100%, of zelfs verbeteringen doorvoeren ( e-ontsteking aftermarket bijvoorbeeld). Wat is er mis met tonen van leeftijd? Rijden, daar gaat het om. Als je een nieuwe motor wilt, er is genoeg aanbod hoor.....;-) bovendien, als je dan alles voor veel geld en werk terug gebracht hebt naar nieuwstaat, of zelfs beter dan origineel, wat dan? Altijd benauwd voor een spatje regen, steenslag, om over pekel maar te zwijgen...?
(Heerlijk is dit, vloeken in de kerk ;-) als iemand zich aangesproken voelt, neem mijn woorden svp met een schepje zout. Maar ik vind dat ook dit gezegd mag worden op dit forum. |
« Next Oldest | Next Newest »
|