Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
redunantie k 75
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Kocht een k 75 met een redunantie, bouwjaar juni 1996.Deze redunatie komt van de zijkant rechts op het deksel van de carterpan? cq krukas deksel en is alleen voelbaar bij lage toeren en optrekkend in de 1e en 2e versnelling. Km stand 24dz.
Groet Ron
Reply
Reactie van bezoeker 'R. Winteraeken', geïmporteerd van het oude forum:

Oplossing resonantie gevonden.
Op de dynamo zit een huls, waarin 3x2 rubbers zitten.
De schoepen in de huls waren afgebroken en de rubbers beschadigd. Deze vervangen.
resonantie over.
Groet Ron
Reply

Helaas ben ik vergeten te vertellen, dat de vorige eigenaar met lage snelheid op de rechter kant is gevallen, heeft alleen het deksel moeten vervangen, dit was niet ingedeukt.
Kan dit iets met de krukas zijn? Wie kan dit in de buurt van Maasbracht eens bekijken/beoordelen.
Ik heb nauwlijks motor ervaring en meende met deze aankoop voor 10/15 jaar onder de pannen te zijn.
Groet Ron
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Wat versta je onder redunantie? Bedoel je reSOnantie, het meetrillen van een deel op de trilling van de motor?
Reply

Inderdaad, resonantie, ik ben bezig de dynamo te demonteren, het koppelingshuis waar de 3x2 rubbers in zitten blijken ingescheurd te zijn door dat de 3 alluminium schoepen afgebroken waren, zou het dit zijn???/
Groet Ron
Reply
Reactie van bezoeker '(onbekend)', geïmporteerd van het oude forum:

Trillingen van een K75 duiden op onbalans. Van fabriekswege is de K75 *zeer goed* gebalanceerd met 2 balansassen en daardoor nagenoeg trillingsvrij. Van afstand is het moeilijk te beoordelen of de door jou gevonde schade idd de onbalans veroorzaakt. Mogelijk wel, maar hoeft niet uitsluitend daardoor te komen. Probeer iig de kapotte rubbers en het 'schoepenrad' te vervangen.

Als ik het zo lees is dat vallen met lage snelheid toch iets harder geweest dan de vorige eigenaar zegt.
Reply

Helaas ben ik vergeten te vertellen, dat de vorige eigenaar met lage snelheid op de rechter kant is gevallen, heeft alleen het deksel moeten vervangen, dit was niet ingedeukt.
Kan dit iets met de krukas zijn? Wie kan dit in de buurt van Maasbracht eens bekijken/beoordelen.
Ik heb nauwlijks motor ervaring en meende met deze aankoop voor 10/15 jaar onder de pannen te zijn.
Groet Ron
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)