Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer
Nogmaals dank maar zoals gezegd (en hierboven door mijzelf foutief opgeschreven) denk ik de huidige (lange) tank nodig te hebben in verhouding tot het langere scrambler zadel. Mijn vrouw gaat graag mee achterop dus dit zadel is een concessie.
Reply
Het was even klungelen maar de nieuwe tellers Daytona Velona zitten erop.
Reply
Quote:Inspireren laten door de motoren van onder andere JC Motors is niet zo moeilijk: Men koopt een doos met spuitbussen Mat-Zwarte Autolak of iets dergelijks.

Dit is wel heel erg kort door de bocht.

Na dat ik bijna 2 jaar aan mijn BMW had gesleuteld en verbouwd, heb ik hem dus wel bij JC gebracht.

Heel het frame is aangepakt, niet alleen "zwart gespoten met een spuitbus" maar ook alle naadjes, butjes, onnodige bevestigingspunten en oneffenheden zijn verwijderd voor het poedercoaten!.

Alle bedrading verwijderd,verbeterd en netjes gelegd, de remmen, wielen, accubak en afstelling gedaan.

Na dit seizoen gaan we verder met de motor en de carbs inwendig en uitwendig te verbeteren en verfraaien.

Kost een paar centen maar dan rij je wel met een strakke en in nieuwstaat verkerende oldtimer.
Als je niet voorbij het vaak zwarte kleurtje kan kijken, zegt dat meer over jou dan over JC .

Reply
2 zekeringen verder (thanx Smeerkees) en de nieuwe knippers zitten er op. Ook nog 4 brackets gemaakt voor m'n nog te fabriceren zadel. As woensdag weer verder en zorgen dat hij rijdend blijft voor Vehikel Zwolle van as zaterdag!
Reply
Gaaf zo'n een onderwerp. Ik heb een R80RT uit '86, inmiddels 2 jaar in mijn bezit. Na een reeks van diverse motoren te hebben gehad nu dit prachtige exemplaar welke ik ook wil/ ga ombouwen tot iets ? De eerste stappen zijn gezet door de kuip te verwijderen, nu de rest nog.
Maar goed ik kwam op dit onderwerp terecht en vond het een leuk en interressant onderwerp vanwege de manier van opbouwen en dat (net zoals bij mij) het een rijdend project is en plaatsvind in de mooiste stad van Nederland. Ik volg het onderwerp graag en ik zie al een aantal handige tips en trucs, tot horens in het Forum.

Gr,

Roy
Reply
Roy,

Kom je bij mij uit de buurt dan?

Ps: vergeet niet je eigen topic te starten zodat iedereen kan meegenieten van je vorderingen!

Groet Mischa
Reply
Ik weet niet of je uit de buurt komt, ik denk niet uit dezelfde wijk. Ik woon in Bloemendaal. En ik zal zeker een eigen topic starten als ik al wat vorderingen heb gemaakt en tussentijds voor mijn topic foto's maken. Voor mij is dit net zoals jou een geheel nieuwe ervaring en uitdaging. En tijd is niet geheel aan mijn zijde maar goed wie niet waagt, die niet wint!
Reply
Vandaag naar Vehikel Zwolle geweest. Weer veel benodigde onderdelen kunnen kopen: cilinder deksels, rubberen koplamp dopjes, stepjes, dopmoertjes, contactjes, koppelingskabel rubbertje en pakkingen! Was een succes. Woensdag weer sleutelen!
Reply
Hoi Mischa en Roy,

Zo te zien zijn jullie lekker bezig.

Keep up the good work.

Groetjes, Kees.
Reply
Thanx Kees! Hoe is het met jou? Staat je motor alweer in zijn winterstalling (lees: keuken)
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)