Mischa, ziet er mooi uit.
Op you-tube heb ik ff het hoske geluid opgezocht -> klinkt goed !!
Stationair-afstelling aan de arme houden, dan blaffen ze lekker bij gas afsluiten.
Jan
Jan_DG 'aan de arme houden'is lastig met mijn K&N luchtfilters desalniettemin blaffen ze aardig hoor!
Mooie fiets hoor! Ja die Hoskes klinken lekker....heb ze zelf ook!
Dank je Knasterd! Heb je toevallig nog een fotootje van jouw motor?
Zeg Mischa,
Kun jij aangeven of er verschil in koppel en/of vermogen merkbaar is ten opzichte van de standaard uitlaatdempers?
Omar, niet merkbaar maar moet de open luchtfilters, carburateurs en dempers nog wel even op elkaar afstemmen want de 'samenwerking' kan beter! Het extra vermogen haal ik later wel uit het blok tijdens de revisie, het ging mij nu uitsluitend om het geluid!
Bedankt voor de info! Ik sprak hierover vandaag met PeterH en hij vertelde dat hij jaren geleden eens Hoske-dempers (imitaties van London) op zijn toenmalige R90s heeft gehad en hij toen veel koppel onderin had, maar bij hogere toerentallen minder vermogen had dan met de originele dempers. In de vijfde versnelling had de motor zelfs een lagere topsnelhied dan in zijn vierde versnelling!
Daarom ben ik heel benieuwd naar jouw ervaringen op een r100, temeer daar ik zelf overweeg om Hoske-dempers aan te schaffen.
Aanvulling: dat was dus -heel veel- jaren geleden, weet niet of dat voor de huidige dempers van toepassing is. Had overigens niets met de sproeierzetting of afstelling gedaan.
Met vriendelijke groet,
PeterH
Even uitgaande van de R75/5 (nu 1000 cc) uitvoering destijds met Hoske dempers:
-koppel in de lage regionen goed.
-koppel in de hoge regionen slechter.
-topsnelheid ging naar beneden, met moeite 150-160 km/uur
-acceleratie: goed.
-geluid: goed.
Huidige uitvoering in 1000 cc met 4 Magni dempers:
-alles goed.
Mischa, dit is 'm...met R69S Hoskes achter de cilinders...blaft lekker, scheelt wel wat koppel en vermogen maar dat vind ik minder belangrijk. Heb aan de sproeiers niets gedaan, loopt wel lekker rond. Qua beleving is het een 10+!