Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer
Eerste keer filler zodat ik de 'onzichtbare' deukjes en oneffenheden goed kan zien.
Reply
Ik ben er alleen nog niet uit of ik dit kleine achterspatbordje uiteindelijk matzwart zal spuiten (zoals het frame) of hoogglans (zoals de tank en voorspatbord)
Wat zouden jullie doen?
Reply
Ik zou het zo spuiten als jezelf goeddunkt.
En als je nu over de filler even flinterdun een zwarte nevel spuit, kun je ook zien wat je schuurt en wat er nog aan moet gebeuren.
Reply
Goed bezig Mischa,

Je zult wel merken dat je nu veel meer kleine oneffenheden tegenkomt dan gedacht.
Geeft niets, het komt het eind resultaat ten goede.

Heb trouwens vandaag eens een bezoekje in Waddinxveen gebracht bij optitune.
Ik kende het bedrijf niet.

Geen concurentie voor onze sponsor, maar wel leuke spulletjes voor als je
aparte accesoires zoekt.

Groetjes, Kees.
Reply
Zover was ik nog niet Rudy (ik kende het trucje al)
Ik vind hoogglans fraaier denk ik maar kan mij niet goed voorstellen hoe het eruit ziet omdat het spatbordje direct aansluit op het matzwarte frame. Als ik het spatbordje matzwart maak ben ik bang dat het er teveel uit gaat zien als een ratbike (en ik ben juist afgestapt van de shoppers)
Het lijkt weer een onbenullig detail maar dat is mijn gebrek...
Reply
Inspiratie uit Iron & Air eight!
Nog ff polijsten (misschien een paar gaatjes boren) en klaar...
Reply
Zet ik net mijn rem en schakelhendel er weer terug op, krijg ik em niet mer in zijn 1e versnelling???
Reply
Bedoeld waarschijnlijk koppelingshendel? Afstelling niet goed-koppeling komt niet vrij? Moet ook bij de bak goed afgesteld staan- hendel half ingeknepen bij het stuur moet hevel bij de bak ongeveer parallel met de bak zijn. Vrije slag bij het stuur een mm. of 5, vrije ruimte tussen stelbout op hevel bij bak en druklager moet een mm of 2 zijn. Het is even prutsen om de optimale afstelling te vinden.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Vandaag nogmaals de laatste (mini) deukjes in mijn spatbordje geplamuurd, morgen lekker schuren. Daarna kan hij hopelijk in de zwarte hoogglans.
Tevens vandaag een spannende bestelling gedaan bij de Hobbyist. Uitlaatbochten set inclusief 2 Hoske dempers!!
Sorry Jaap43 maar zoals ik op de meeting al tegen je zei: 'prachtige motor, iets te bescheiden geluid'. Ik zal tijdens het volgende treffen de db-killers er weer in draaien ; -)
Reply
Het is was gister net Sinterklaasavond! Vanavond monteren!!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)