Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer
Niveauvereffeningsslang is al weg ;-)
Reply
Wordt wel wat!
Reply
Zeker weten!

Wat is trouwens je plan met de koplamporen?

Ga je voor een setje originele, of een tomaselli setje.

Groetjes, Kees.
Reply
Weet ik nog niet, heb de koplamp nu nog op het oude kuip bracket zitten. Vind het eigenlijk wel stoer zo'n niet met het stuur meedraaiende lamp. Daarbij accentueert de hoge plaatsing het klassieke karakter van de fiets. Ik denk dat ik eerst maar eens clip-ons plaats on te kijken wat de lijn dan wordt van de motor. Misschien blijkt dan de lamp echt wel lager moet en komen er toch lamporen op de vork.... zoals je kunt lezen ben ik er nog niet uit! Hangt ook af van het zadel. Ik twijfel nu weer tussen scrambler zadel met een verhoogde tail of toch een caferacer zadel... hmmm dilemma's dilemma's dilemma's!
Reply
Heb ik ook zo; koplamp, ruitje, spiegels,knipperlichten en voltmeter/klok- dashboardje hangen aan het originele , wat aangepaste kuipframe. Visueel apart, practisch voordeel is dat er minder massa aan de vork hangt, en windinvloed door het frame i.p.v. de vork opgenomen wordt.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
Door die vereffeningsslang hoef ik alleen links maar op eserve te zetten als het benzineniveau in de tank te laag geworden is.

Ik heb die slang bovenlangs het luchtfilter laten lopen, dus het T-stuk vlak bij de benzinekraan. Voordeel is dat je veel meer speling hebt bij het manouvreren van de carburateurs.
Reply
Inderdaad, voordeel van op links zetten is dat je je gas niet los hoeft te laten en direct voeding hebt op beide carbs.
Nadeel is dat je dan alleen de linkerhelft gebruikt, dus zal je op enig moment rechts ook op reserve moeten gaan,waarna ook de vereffening weer begint.
Vandaar dat ik aangaf om zonder vereffingsslang bij voorkeur te tanken voordat reserve bereikt is, anders moeten beide kranen HEEL snel verdraaid worden-je weet niet welke van de twee potten hapert...

Met vriendelijke groet,

PeterH

Reply
Stap 1 van mijn (soon to be) nieuwe zadel...
Sjabloon getekend en de maten uitgezet op karton, opbouw gemaakt van oase, verlijmd met hobbylijm. Nu even drogen.
Reply
Oase is niet watervast, wel geschikt voor bloemschikken, valt ook zo uit elkaar. Zelf goede resultaten met Pur schuim, ook goed te snijden en te schuren.
Hierna polyester matten.
Reply
@rudyhadee dit eerste malletje is alleen on de vorm te bepalen om ff een beeld te krijgen van de afmetingen. Hierna voor het 'eggie' met pir pkaten denk ik.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)