Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ombouw R100 RT '80 naar Café-racer
#61
Ik heb inmiddels een hoop foto's ingezoomd op Google en zag dat 'men' het blok gewoon afdicht met een alu plaatje. Echter ik kan niet inzoomen op de binnenkant van een blok... dus hoe lost men het probleem ontluchtingsslangen van het carter op?
Reply
#62
Ontluchting laten zoals hij is en de slang verlengen naar een hoger punt,eventueel met een tussen-olieafscheider, verwijdert van de achterband. Rudy(hadee) had een elegantere oplossing met een korte slang+filter, kan die niet meer terugvinden op het forum.
Overigens ben je met beide oplossingen een rijdend milieudelict volgens onze "groene" medemens.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#63
@peter; ik ben lid van de vogelbescherming ter compensatie. Ff afwachten tot Rudy reageert dan, ben benieuwd naar zijn oplossing!
Reply
#64
Denk dat je deze bedoelde, zo heb ik het nu niet meer, zit nu gelijk op de achterkant van het blok, smeert wel op de bak trouwens.
Reply
#65
Rudy, hoe heb je dat gat afgedicht, heb je daar een foto van? Dat wordt toch een smeerboel op je blok, is het niet handiger de slangen naar voren te halen en midden-voor onder je blok te 'lozen' met uiteraard kleine filtertjes op de uiteinden van de slangen?
Reply
#66
Ja, die constructie bedoelde ik. Om het druppelen te voorkomen had ik een extra (tussen) olieafscheider gedacht, vanwaaruit het weer terug het blok in kan lopen als het ontluchtingsklepje open staat.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#67
Ik denk dat ik de 'buizen' welke de lucht van het filterhuis naar de carburateurs voeren ga inkorten en de carter ontluchtingsslangen hierop aansluit, zo heb ik geen lekkage en hoef ik geen genoegen te nemen met een klungel-oplossing (met alle respect voor jouw oplossing Rudy!)
Reply
#68
Heb het filter al op verschillende posities gehad. Smeerboel op het blok cq bak valt wel mee, in het verleden ook al nabij de kentekenplaat gehad, nadeel is de lange logge dikke slang.
Midden voor onder het blok? Kans dat de troep op de achterband komt, wordt glibberen en glijden, ben ik niet zo'n fan van.
Huidige positie zit al een poos.
Reply
#69
Quote:Ik denk dat ik de 'buizen' welke de lucht van het filterhuis naar de carburateurs voeren ga inkorten en de carter ontluchtingsslangen hierop aansluit, zo heb ik geen lekkage en hoef ik geen genoegen te nemen met een klungel-oplossing (met alle respect voor jouw oplossing Rudy!)

Aanpassen van de plastic aanzuigbuizen lijkt de simpelste oplossing, ben je van alle gedoe af.
Zit je wel vlak voor de venturi, lijkt me dat je dan kans hebt op een verstoorde luchtstroming, dus let op hoe je de slangaansluiting maakt/positioneerd.

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#70
Ik wil de slangaansluiting proberen aan de onderkant van de plastic aanzuigbuizen te positioneren. Daarna laat ik em direct doormeten door een pro om zo de juiste afstelling te krijgen. Heeft iemand nog een foto van hoe men het blok weer 'afdekt' na het verwijderen van het filterhuis?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)