Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
eenmalige boxerontmoeting per jaar
#41
Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:

Joep Meloen ? jij heb ook een lage kast...

Ik rij bmw r65, 1979, maar vind de honda Black Bird zeker wel sexy moet ik zeggen

grt.
Reply
#42
Reactie van bezoeker 'Jopie', geïmporteerd van het oude forum:

hihi, iets volhangen met italiaanse elctronica, voel eens aan je voorhoofd.....hij wilt de finish wel halen hoor, wat een fantasie


ps. over karakterloos: ik rij k75.
Reply
#43
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

? ik vind het ook wel eens leuk om hard te rijden, maar dan niet met me oude boxer, die gaat zwabberen net voor de 180, in Duitsland kan je juist mooi 250 knallen en nog genieten ook, dat is voor iedereen verschillend.
En op binnenwegen in nl met 80 rijden kan met de fietsers en tractoren zeker gevaarlijker zijn!

R90/6
Reply
#44
Reactie van bezoeker 's1000rr', geïmporteerd van het oude forum:

Deze heb ik bekeken toen hij net uitkwam, maar het is inderdaad wel echt een yamaha hoor.
Reply
#45
Reactie van bezoeker 'Joep', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:hihi, iets volhangen met italiaanse elctronica, voel eens aan je voorhoofd.....hij wilt de finish wel halen hoor, wat een fantasie


ps. over karakterloos: ik rij k75.
Echt geen fantasie. De motor werd gesponsord door FIAT en Fiat had behoorlijk veel invloed op Yamaha. Als je de motorbladen had gelezen had je dat geweten.
Kijk hieronder maar naar de specificaties van de machine van 2010. Daarmee werd men WK kampioen(Lorenzo).
------------------------------------------------------

Yamaha YZR-M1 (2010) Specifications
Engine type:
Liquid-cooled, in-line, 4-cylinder, 4-stroke with 16-valve DOHC
Displacement:
800 cc
Ignition: Magneti Marelli with adjustable mapping - NGK spark plugs
----------------------------------------------------------------------
En dat sprookje van elektronische maleur is ook van 30 jaar geleden. We leven
in 2012. Kijk maar naar de Superbike winnaars van 2010(Aprilia) en 2011(Duc.), allemaal elektronica uit Italie. Dus eerst nadenken of informeren en dan pas reageren.

Joep.
Reply
#46
Reactie van bezoeker 'Joep', geïmporteerd van het oude forum:

ngk spark plug, klint wel heel Italiaans ja, hhihihihahahahohohoho

Haha Joepie!
Reply
#47
Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Beste Rein, de opleving van Ducati was niet zolang en ook zeker te danken aan de berijder.

Black birg is zeker niet karakterloos, trek hem maar eens open bij de 200, dan praten we verder over karakter ja of nee. Of hang eens goed in de remmen.. Oja, leuk dat je die moderne bmw aanhaal, bekijk hem eens heel goed nee: HEEL goed, precies het is een yamaha met een bmw stikker het is echt een belachelijke kopie. Wel eindelijk een 4 cilinder overdwars, ze leren toch nog wat van de jappen he?

Jongens, bmw mannen zitten snel op de kast blijkt wederom het was me een waar genoegen.


Suzuki, yamaha staan altijd hoog in deze klasse, soms kijkt ook bmw een beetje mee. Liefhebbers zijn blind blijkt ook weer uit jou reactie. Ik hou van veel merken maar erken echt de kwaliteit van de jappen.
Ha, ha,

Viercilinder overdwars. Komen van de Italianen. Jappen hebben bijna niks zelf bedacht. Gilera, Benelli, MV augusta. Vele wereldkampioenschappen met die Italianen. Lang voordat er japanse motorfietsen waren. Jongens ken je huiswerk.
Volgens mij hebben liefhebbers van Europese fietsen ook meer technisch inzicht, want als je je er echt in gaat verdiepen, dan wordt je wel liefhebber van Europese fietsen, omdat die steeds voorop lopen met nieuwe vindingen. Echt mensen, Jappen maken goede motorfietsen, maar bedenken niks nieuws.

De garoeten, Geert

Geert
Reply
#48
Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:

Ben ik nog vergeten. Wie zit er nu op de kast. We worden al voor eikels uitgescholden. Heren van de Jappen, waar zijn jullie fatsoensnormen. Hebben jullie geen opvoeding gehad. Kun je het niet winnen????????
Laat iedereen toch in zijn waarde. Ik zou er niet aan prakiseren om naar een Jappen forum te gaan, dus die hebben geen last van mij of bespeur ik toch een beetje verlangen naar een Euro fiets. Mag best hoor. Verstand komt ook met de jaren.


geert.
Reply
#49
Het ging oorspronkelijk toch echt over een eenmalige boxerontmoeting per jaar....
Ben ik nog steeds voor in!

Met vriendelijke groet,

PeterH
Reply
#50
Reactie van bezoeker 'Naam', geïmporteerd van het oude forum:

Sommige jap rijders hebben er voor de lol een boxer bmw bij, dit geeft een helder beeld.

Jappen zijn wel goed in het serie toepassen, zoals variabele klep timing (orig van bugati jaren 30) maar er komen ook nieuwe zaken uit japan, honda is er sterk in, zoals de wielophanging bij hun auto's. Perfectioneren zijn ze ook goed mee, neem het rampzalige abs 1 van bmw, dat doet het bij een jap wel goed (bijv. fj1200) jappen kunnen ook splines maken die niet verdwijnen. 4 cil boxer massaal toepassen, ook de eer aan hun. zeer zuinige 4 tact brommers (honda) ook van hun hand. Ieder merk heeft zijn ontwikkel afdeling, wat maakt bmw vooruitstrevend tov andere merken? denk dat in Europa de Italianen voorop lopen.
En niet met vroeg toegepaste injectie komen, want dat was van Bosch. De K constructie met achtervork/bak komt van Guzzi.
Moeten we niet langzamerhand allemaal aan de Guzzi ?

:-)
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)