Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
boxer-schierig
Je rijdt toch geen BMW vanwege het "wereldje" ?
Je rijdt BMW omdat dit concept je aan kan spreken.
Reply
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:nou, dan moet ik maar geen bmw kopen??
Kijk Ariej ; Na 90 positieve en negatieve reacties sta je nog op het punt ZERO . Tevreden BMW rijders komen hier niet zeiken . Tenzij met nuttig voer ! En dat zijn er nog meer dan je denkt !! laat je eens beter informeren door een BMW kenner bij uitstek . Hij zal je op een meer tactiesche wijze uitleg geven wat er stuk gaat , maar kan ook vertellen HOE ze sommige dingen stuk krijgen . Dat laatste wordt hier nooit erbij verteld !! Maar wel vollop janken!!! Ga eens op bezoek bij Jan Beck in Wijhe . De man is niet heilig verklaard . Vriendelijke mensen . En hij handelt niet in sprookjes . www.becksmotoren.nl . Groetjes Cees.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Wat een reacties allemaal en inderdaad wel veel gezeur.

En of BMW rijders "echte motorrijders " zijn, ??
Wat is een echte motorrijder , iemand die zomer en winter rijd, veel of weinig kilometers maakt, wel of niet geniet van het rijden op een motor.
Ik heb jaren, winter en zomer gereden 25 -30 D km per jaar. en dat op een BMW boxer.
Ben ik dan een "echte motorrijder" of juist niet.
Hooghartig ????? denk ik niet, gewoon iemand die motorrijden leuk vind, inclusief het onderhoud, zoals je "vroeger ha ha ," ook mensen had die op Italiaanse, Engelse en Japanse motorfietsen reden.
De motor maakt niet de motorrijder, de mens die er op rijdt wel !!!

Topic afsluiten, gezeur vergeten, gewoon rijden omdat het leuk is, Elke motor is goed.
Reply
Reactie van bezoeker 'ariej', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Cees,. nee ik sta niet op nul. Veel mensen hier hebben me zeer bruikbare info gegeven, Enthousiastelingen die goede dingen zeggen en kritische mensen die op de aandachts- en minder sterke punten wijzen. Een bmw is niet heilig. Dat kan en mag je van een motorfiets ook niet verwachten.

Mensen die komen piepen dat bmw's nix zijn en japanners beter, of andersom zijn schoppen gevoelige mensen tegen het zere been en komen hier nare reacties wat helemaal mijn bedoeling niet is geweest. Over en weer goedbedoeld bekritiseren is prima (of niet rudy..) maar bovenstaande is helemaal uit context geslagen. Wellicht dat de duitse neurose dat 'alles muss original sein' ook op een deel van de bmw-motorrijders is overgenomen.. ach, de dealers varen er wel bij. Wel valt me op dat een aanzienlijk deel van de mensen die een bmw aanbieden werkelijk geen idee hebben hoe een motorfiets werkt of in elkaar steek..
Maar durf niet te zeggen of dit verschilt van het aandeel motorrijders die op en japanner zitten, waar ook gerust vervelende mensen tussen zitten.
Laten we elkaar hier niet afzeiken als pubermeisjes maar elkaar steunen in onze hobby/vervoerscombinatie.
Reply
Reactie van bezoeker 'Harm', geïmporteerd van het oude forum:

mijn ervaring van 7 jaar bmw's in alle soorten en maten:

Als ze het niet weten bij verkoop schrik je je rot bij aankomst om te kijken en is ALTIJD de bak aan revisie toe (kijk maar hoeveel er met 1 ton op de klok staan, dan gaat de bak idd) balhoofdlagers die vierkant zijn enz enz.

Hopelijk tref je binnenkort een technisch iemand die je een mooie machine kan verkopen en staar je niet blind op bmw. al helemaal niet op hun berijders want dat zijn autorijders.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton', geïmporteerd van het oude forum:

Ariej ik ben blij dat je het bruikbare van de onzin kunt schiften dat moet je ook wel kunnen als je (Oost)Duits hebt gereden.
En weet je soms heb je pech en soms heb je veel geluk en dan komt er altijd nog bij:
Hoe ga je zelf met een pech ervaring om.
De een mekkert er na 20 jaar nog over de ander lost het probleem op en geniet van hetgeen het leven hem of haar te bieden heeft.
Maar ja die mensen kom je overal tegen niet alleen onder motor en BMW rijders.
Succes met je keuze
Reply
Tsja,

Een grapje moet kunnen, of niet dan.
Rij dus zelf de afgelopen 30 jaar nog steeds op dezelfde streep/5 uit 1972 die ik in 1981 gekocht heb, je houdt van ze of je haat ze. Meestal houdt ik van haar, soms,heel soms, haat ik haar.
Maar door de bank genomen heeft ze me de afgelopen 30 jaar veel plezier gegeven, nu & dan wat sleutelwerk,(ik rij volgens sommige onwetenden weinig kilometers?) maar dat hoort bij elke motorfiets.
Mijn streep/5 heeft iets voor mij waardoor ik haar waardeer, telkens weer, het Boxer gevoel,(Flat Twin) het staande Twin(Harley) gevoel is moeilijk te omschrijven, je valt er voor denk ik.
En je mag die van mij weleens van dichtbij bekijken hoor en vragen stellen over wat er zoal defect is geraakt de afgelopen 30 jaar, kapotte onderdelen bewaar ik namelijk ook vaak, je weet nooit waar het goed voor is, heb zat liggen.
Reply

Goed, veel bmw's worden inderdaad meestal met een gemelde km-stand van een ton of meer aangeboden, Ik zal rekening houden met een versn. bak revisie. (zoals boven gemeld)Wat er dan aan mankeerd(als de bak 'kapot' is) of het nu louter de prise-as en uitgaand lager is of de vertandingen en schakelmechanisme zie je pas als je 't spul uit elkaar hebt liggen. Ik zal eens kijken of ik een beeld kan krijgen van de eventueel benodigde onderdelenprijzen. Het zal wel meevallen denk ik..
Reply
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Er zijn maar weinig jongens die daar zelf aan beginnen . De prijs van een revisiebak plus garantie , weegt niet af tegen de ellende en het niet hebben van speciale gereedschappen en shims om de zaak af te stellen . Dus als je die factor niet zelf kan uitsluiten , vergeet het. Kan je dat wel , dan is de voldoening des te groter !! Jij weet hoe groot je hoop geld is . Voor een goede motor betaal je de prijs , of het nu een BMW is of een V-strom of een Diversion 900 of een Bonneville . En ze hebben allemaal iets om over te janken en zeiken . Dat is ook Hollanders ingeboren . Dus wie ben ik dan. Ga lekker zoeken en veel plezier , kijken kost niks. Doei!!!
Reply

Zijn die speciale gereedschappen(heb me laten vertellen dat het 'eenvoudig'vervangen van keerringen zoals ik bij dnepr gewend was, bij bmw wat omslachtiger aan toe gaat) te krijgen?
Het zijn van die dingen die je niet vaak nodig hebt maar als...
Zo heb ik mijn magneet tandwieltrekkertje voor lucas magneten zelf 1 keer gebruikt, en vele malen uitgeleend..
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)