Reactie van bezoeker 'ariej', geïmporteerd van het oude forum:
och.. last, van mij mag een motor best 'leven'..
Zolang hij niet in de bochten zwabbert zoals een honda cb550 die ik 2 weken heb gehad, vinnik het al snel goed..
Nu je er over begint:
Heb in de jaren '70 een keer gereden op zo'n Honda CB550F, levensgevaarlijk als je een bocht door moest.
Na de proefrit de sleutels weer snel aan de eigenaar gegeven,hier is deels mijn aversie voor Japanse motorfietsen ontstaan, anno 2011(bijna 2012 alweer) denk ik er nog steeds hetzelfde over, zijn gewoon Kamikaze motorfietsen.
Reactie van bezoeker 'Post', geïmporteerd van het oude forum:
Als je niet wil zwabberen moet je misschien een Guzzi kopen of zo, maar geen Duitser. Die honda had misschien een slecht balhoofdlager ? De oude 2 kleppers blinken niet uit in stijfheid dus verzin eer ge begin. Ik heb een reeks 2 kleps gehad, maar de mono achterophanging zijn erg fijn rijdende fietsen, ik had de r80rt daarvan. sterk zat en nog zuinig, die 1000cc heb je echt niet nodig. je pakkingrand is ook minimaal op de cilinder. Eigenlijk is de boring te groot voor het carter.
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:
Rudy, jou laatste bericht laat zien dat je inderdaad in 1970 stil ben blijven staan, helaas, anders kon je eens op een fatsoenlijke motor rijden uit Japan.
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:
Ariej : je laat een daar een speurder zien . witte R100RS voor 1800 euro . O.K. Heb je de fotos goed bekeken !! Het begint al met KM teller deffect. Hoe lang al !!! Cardan zweet olie dus keringen komen er aan . Stoterstangpijpjes en rubbers lekken als een vergiet . Roest allom aanwezig . Dan mot er niet veel meer bij komme , wil je de 3000 euro niet overschrijden . Mits alles zelf doen . O.K. Eronder staat bij kleine afbeeldingen de zelfde motor in blauw voor 2400 euro Ongeveer de zelfde km . Ziet er net ietsje beter uit. Ik bedoel staar je niet blind op goedkoop , want het achterstallig onderhoud krijg je er gratis bij. Kies je voor een 2 klepper , laat hem dan begrenzen op 4500 rpm anders word je bang zeg je . Jochie Jochie op welke planeet leefde je voorheen !! Groetjes Cees
mits alles zelf doen.. ik zou niet weten wie 't anders voor me gaat doen, als het mijn motor is waarom zal iemand anders er dan aan sleutelen?
De defecte km-teller merkte ik idd ook op, olielekkerij niet, maar keerringen zijn niet duur en zo vervangen?(als ze werkelijk gaan doorlekken) Wellicht wel punten ter overweging.
Wat je een vergiet noemt.. ehm, zeker nog nooit engels gereden??
kom op, een motor van 25 jaar mag best wat zweten..
ik heb de foto's nog eens gezien, ik zie helemaal geen olielekkerij..
ik weet niet of't aan mij ligt, alles ziet er mooi droog uit??
Als je kleine foto rechtsonder, waar het cardanhuis te zien is, uitvergroot zie je dat de onderkant donkerder is als de rest. En dat vooral rond de aftapplug.
Kan zijn dat er dus met het olieverversen wat gemorst is, kan ook een niet goed aflsuitende afdichtring zijn maar ook iets ergers.
och, dat ziet er niet alarmerend uit..
Zolang er niet zo veel olie op ligt dat je er kleine amerikaantjes op ziet aanvallen is er nix aan de hand..
Er is hier ook een topic over slecht geharde nokvolgers.. ik heb dit wel eens bij een dnepr gezien.
Zijn de nokken ook aan dergelijke slijtage onderhevig?
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:
Vergroot die fotos maar , en zet je bril op !! Ook een BMW van 35 jaar is gewoon dicht wanneer deze goed is onderhouden . Dat is nu eenmaal het imago van het merk en zn berijder !! Ondanks de gebreken ! Als je huiverig bent voor een mono achterkant . Pak eens een fietswiel beet en laat dat flink draaien . Dan kun je met 1 vinger aan 1 kant de as beetpakken en het wiel blijft mooi verticaal draaien . Nog een voordeel is . Je bent die meenemer kwijt . Wiel zit afhankelijk van type met 3 of 4 bouten vast. 1 ding ,,,, voor 1890 euro koop je geen goede R100 of R80 . Een R45 kun je tegenkomen voor rond de 1500 . Deze zijn wat minder gewild vanwege vermogen van 35 pk . Is hoogtoerig en een wat korte 1st en 2de versnelling . Hoefd verder niet slecht te zijn . Als je veel binnenwegen rijdt , is dat geen probleem . 120 in 5 zit je al op 5500 toeren. Er is spul zat !! Groetjes Cees.