Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW R 51 na 18 jaar stilstand......
#51
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:

Aan het luchtfilterhuis zit inderdaad een lip waarmee je de inlaatopening kon afsluiten . Ook op de standaard R50 was dat aanwezig . Ik heb het echter nooit gebruikt . OP het z.g. S filterhuis was het weg , en had je een groot gat aan de achterkant . Het was gewoon bezinekraan open , vlotters indrukken tot ze beiden overliepen .Contact aan . Klein beetje gas . 1 trap op de kickstarter. En het ding draaide . Zomer en winter . Dat waren de echte !!! Vandaar dat er aan een mooie vandaag de dag een mooi prijskaartje wappert . Of hij is Niet te koop.!!! Groetjes Cees.
Reply
#52
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Die schuif heb ik nooit hoeven gebruiken....En hoewel mooie fietsen, kleven er ook wel genoeg nadelen aan dit type, wat gezien de bouwjaren volstrekt logisch is! Voorbeelden? Geen oliefilter, vollopende slingerplaten, zachte koppen, goed afstellen ontsteking, gammel contactslot, meenemer achterwiel, enz. Desalniettemin een voor die tijd kwaliteitsmotorfiets waar in het huidige verkeer nog steeds goed te rijden is!
Reply
#53
Reactie van bezoeker 'Frits', geïmporteerd van het oude forum:

Ik wil jullie nog een keer lastig vallen. De r51/3 loopt steeds beter, bijna perfect. Start nu meteen, zelfs zonder de choke te gebruiken. Maar nu komt het; ik kan hem nog steeds niet uitzetten d.m.v. Het contact slot. Ik heb de spoel op het contactslot aansluitpunt 2 aangesloten maar de motor loopt gewoon door na het uittrekken van de sleutel. Ik kan ook geen ander geschikt aansluitpunt vinden. Wat doe ik fout?
Reply
#54
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Heb je gemeten of het kortsluitpunt op de spoel met uitgetrokken sleutel massa maakt?
Reply
#55
Reactie van bezoeker 'Frits', geïmporteerd van het oude forum:

Bedoel je dat het wanneer het aansluitpunt op de spoel verbonden wordt met frame de motor af moet slaan?
Reply
#56
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Yep
Reply
#57
Reactie van bezoeker 'Frits', geïmporteerd van het oude forum:

Dat gebeurt dus niet.
Reply
#58
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Dat aansluitpunt hoort met je puntjes verbonden te zijn... Meet even door of er contact is tussen de puntjes en dat aansluitpunt...zo niet zit daar je probleem.
Reply
#59
Reactie van bezoeker 'Frits', geïmporteerd van het oude forum:

Oke dank voor de tip. Zal er morgen naar kijken.
Reply
#60
Reactie van bezoeker 'Frits', geïmporteerd van het oude forum:

Tussen het aansluitpunt 2 van de spoel en de puntjes is inderdaad kontakt.
Ook wanneer ik met een multimeter punt 2 (zonder aangesloten kabel) met de massa verbind is er geen weerstand te meten. Ik kan geen enkel punt op het contactslot vinden waarmee ik de motor met uitgetrokken sleutel uit en met ingedrukte sleutel in kan schakelen. Wel uitschakelen maar dan ook wanneer de sleutel ingedrukt is. Ik heb de indruk dat ik iets simpels over het hoofd zie, maar ik heb geen idee wat!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)