Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW R 51 na 18 jaar stilstand......
#41
Reactie van bezoeker 'Frits', geïmporteerd van het oude forum:

Heb op dit moment even weinig tijd om met de BMW verder te gaan.
Zodra ik meer weet, laat ik weer van me horen
Reply
#42
Reactie van bezoeker 'johnny', geïmporteerd van het oude forum:

En toen waren er vonken ja echt. Nadat ik vanavond mijn bestelling(bougies,contactpunt en een nieuwe condensator) heb binnen gekregen alles gemonteerd heb. Hij ploft nog wel een beetje maar moet hem nog wel fijn afstellen met een lampje, bedankt lei voor de uitleg. Ben blij dat mijn spoel nog heel is, hij start zelfs als hij warm is. Heb vanavond de eerste meters gereden sinds een jaar of 18, 21 jaar geleden heb ik er 1042 km mee gereden voordat ik hem stil zette.
iedereen bedankt voor jullie hulp
Reply
#43
Reactie van bezoeker 'johnny', geïmporteerd van het oude forum:

O nog iets van een onervaren r50 rijder. Ik vond het motorblok erg veel lawaai maken en kon niet ontdekken waar het vandaan kwam. Was al bang dat de recentelijke revisie niet goed was uigevoerd. Tot ik het afdichtrubbertje van het kijkgat er in duwde.weg irritant geluid. Tja het leven kan zo mooi zijn.
Reply
#44
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Leuk, he?
Reply
#45
Reactie van bezoeker 'Frits', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Heb op dit moment even weinig tijd om met de BMW verder te gaan.
Zodra ik meer weet, laat ik weer van me horen
Heb de R 51/3 nu eindelijk aan het lopen. Ik heb alles nog een goed nagelopen; kleppen opnieuw gesteld, ontsteking afgesteld, carburateurs etc.
Zelfs de kleppen opnieuw ingeslepen en nieuwe zuiger en schraperveren geplaatst.
Enigste probleem is nog dat hij koud wat slecht start. Ik weet nog niet of hij evt. meteen verzuipt of juist te weinig benzine in het begin krijgt. Kan ik bij de carburateur afstelling nog iets wijzigen waardoor hij koud beter start?
Ook weet ik niet precies hoe ik de carburateurs het beste kan synchroniseren. Heb wel eens iets gelezen waarbij de carburateurs een voor een afsteld worden door de motor telkens op 1 cilinder te laten lopen en de carburateurs afzonderlijk af te stellen.
Dit lukt bij mij niet. Als ik de bougiedop van 1 cilinder verwijder slaat de motor meteen af. Dit geld voor beide bougies. Ik kan de motor dus simpel gezegd niet op 1 cilinder laten lopen. Wie weet de beste methode om de carbs te synchroniseren?
Ook kan ik de motor nog niet stoppen door de contact sleutel te verwijderen. De draad om de motor kort te sluiten is wel bevestigt, maar hij loopt gewoon door. Iemand hier ook een idee over?
Reply
#46
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

Bij de koude start eerst goed de vlotters naar beneden houden! Je moet m met veel benzine starten...Synchroniseren carbs: stationair afzonderlijk het hoogste toerental zoeken met de mengschroeven, met de gasschuifaanslagschroeven zorgen dat dat ie netjes op 2 pitten loopt. Als je de aanslagschroef verdraait, checken of de mengselschroef nog goed staat. Dit is enkel de stationair afstelling! Dan met je gashendel de gasschuiven voorzichtig lichten, en zorgen dat beide cylinders tegelijk oppikken met de kabelafstelling. Wat betreft het kortsluiten: Sluit een draad aan op de spoel bij het kortsluitpunt en houd deze op het frame als de motor stopt: meet de draad naar het contactslot door. Als deze goed is zit het probleem in je slot! Veel succes, Lei.
Reply
#47
Reactie van bezoeker 'frits', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Lei, dank voor de info. Ik heb de naald van de gasschuif nu op het derde gaatje van boven staan en beide luchtschroeven 1 1/2 slag uitgedraaid. Is dit een goede uitgangs positie en heeft dit ook nog invloed op het starten?
Reply
#48
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:

De naaldpositie is niet van invloed op het starten... Deze bepaald het mengsel van plm. 1/4 tot 3/4 opening gasschuif... De mengselschroefstand (luchtschroef) bepaal je na de voorgeschreven grofafstelling aan de hand van hoe de betr. cylinder loopt...
Reply
#49
Reactie van bezoeker 'Coen', geïmporteerd van het oude forum:

Bij mijn R50 moest ik de choke altijd op Zu zetten wilde hij stationair blijven lopen.
Na een minuut of wat kon hij open.
Reply
#50
Reactie van bezoeker 'Frits', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:De naaldpositie is niet van invloed op het starten... Deze bepaald het mengsel van plm. 1/4 tot 3/4 opening gasschuif... De mengselschroefstand (luchtschroef) bepaal je na de voorgeschreven grofafstelling aan de hand van hoe de betr. cylinder loopt...
Dank voor alle info!
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)