Reactie van bezoeker 'Frits', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:Heb op dit moment even weinig tijd om met de BMW verder te gaan.
Zodra ik meer weet, laat ik weer van me horen
Heb de R 51/3 nu eindelijk aan het lopen. Ik heb alles nog een goed nagelopen; kleppen opnieuw gesteld, ontsteking afgesteld, carburateurs etc.
Zelfs de kleppen opnieuw ingeslepen en nieuwe zuiger en schraperveren geplaatst.
Enigste probleem is nog dat hij koud wat slecht start. Ik weet nog niet of hij evt. meteen verzuipt of juist te weinig benzine in het begin krijgt. Kan ik bij de carburateur afstelling nog iets wijzigen waardoor hij koud beter start?
Ook weet ik niet precies hoe ik de carburateurs het beste kan synchroniseren. Heb wel eens iets gelezen waarbij de carburateurs een voor een afsteld worden door de motor telkens op 1 cilinder te laten lopen en de carburateurs afzonderlijk af te stellen.
Dit lukt bij mij niet. Als ik de bougiedop van 1 cilinder verwijder slaat de motor meteen af. Dit geld voor beide bougies. Ik kan de motor dus simpel gezegd niet op 1 cilinder laten lopen. Wie weet de beste methode om de carbs te synchroniseren?
Ook kan ik de motor nog niet stoppen door de contact sleutel te verwijderen. De draad om de motor kort te sluiten is wel bevestigt, maar hij loopt gewoon door. Iemand hier ook een idee over?