Reactie van bezoeker 'johnny', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb gelezen dat je beter geen bosch bougies kunt gebruiken maar welke dan wel en welk type??
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:
Bij die s op het vliegwiel staat een streep. in het kijkgat zit ook een streep. Je moet zo recht mogelijk door dat gat kijken en die twee bij elkaar krijgen. Ook al zit je erlangs, het moet om te beginnen wel wat doen, ja...
Er zijn bij diverse fabrikanten online tabellen waarmee je kunt bepalen wat voor jou de goeie is. Nogmaals: de bosch bougies voor dit type motorfiets worden tegenwoordig in verweggistan gemaakt en zijn slecht!!
Johnny, er zijn idd vliegwielen die als merkteken een "punt" hebben. De latere hebben een streep. Je moet dus die punt goed zetten.
Weer bedankt lei. Ik heb het dus goed gedaan, betreft die afstelling. Ik heb begrepen dat ook als de condensator kopot is hij toch moet vonken. Maar ik zal eerst nieuwe boygies,contactpunt,en condensator bestellen. Als hij het dan nog vonkt moet aan de spoel liggen of zie ik iets over het hoofd?
Ik bedoel natuurlijk als dan nog niet vonkt moet het aan de spoel liggen.
Het mag natuurlijk nergens massa maken waar dat niet moet... Als je condensator kapot is zal het hoogstwaarschijnlijk niet vonken, of heel summier. Als alles goed is en je hebt dan nog geen vonk: probeer een andere spoel. Kun je er nergens een lenen?
Jammergenoeg kan ik geenspoel lenen. Ik zal eerst bougies, condensator etc bestellen en vandaaruit verder.
Even voor wat het waard is, ik sleutel wel aan oldtimer auto s,een fiat 124 spider uit 78 en een v8 chevy uit 76.ik ben dus wel gewend aan vieze handjes. Ben trouwens 51en had nog geen benul van een magneet ontsteking.
Nog bedankt voor al je moeite, wordt gewaardeerd.
Ik heb net de bougies etc besteld enmeteen eventjes gevraagd of die bosch bougies zo slecht zijn. Volhens hun niet want die komen uit engeland en niet uit india dus tja.
Ook eventjes nagevraagd wat een nieuwe spoel kost, van bmw 97 euro,van de hobbyist een verbeterde versie 170 eurotjes. Iemand ervaring met die verbeterde?
Over die bougies: De indiase zijn extreem gevoelig voor vervuiling. Bij veel stationair gedoe is het snel over! Nu komen ze uit Engeland? Zal mij benieuwen! Laat dat aub even weten. Ik heb er toen Champions in gezet en dat heeft nooit meer een probleem opgeleverd. Laat nog weten hoe het verder gaat!