Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tikkend geluid
#1
Reactie van bezoeker 'Michiel', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Mijn BMW R100 (1988) maakt een tikkend geluid. Het klinkt exact als hoog-tijd-om-de-kleppen-te-stellen, maar dat heb ik nu al een paar keer gecontroleerd: die staan goed. Distributieketting is gloednieuw, dus die zal het ook niet zijn mag ik hopen. Axiale speling op de tuimelaars he ik er ook al een tijdje geleden uitgehaald.
Ik heb het idee dat het rechts erger is dan links.

Iemand tips?

Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Als het al een tijdje geleden is dat je de axiale speling eruit hebt gehaald, kan het geen kwaad dat nog eens te doen.
Meestal komt dit in de loop van de tijd weer terug.
Zoek eens op het forum, al heel wat over gesproken.

Chris
Reply
#3
je kan met een Stethoscoop , of desnoods met een grote schroevendraaier tegen je oor en de metalen punt tegen de kleppen deksel te houden , redelijk precies luisteren waar het geluid vandaan komt.
hoe dichter je bij de geluidsoorzaak in de buurt komt , hoe beter je het kunt horen.
misschien brengt het wel nieuw licht op de zaak.
Reply
#4
Zijdelinkse speling van een uitlaatklep was bij mijn R60/2 de oorzaak.
Gr.
Ab
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Coen', geïmporteerd van het oude forum:

Losse klepgeleiders komen ook wel eens voor. Kun je lang naar zoeken......
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'joseph', geïmporteerd van het oude forum:

Inderdaad, Coen. Dít was mijn zoektocht naar getik, waar ook jij even op reageerde: http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=4644
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'Michiel', geïmporteerd van het oude forum:

Ok, bedankt heren. Ik weet wat beter waar ik nara moet zoeken nu.
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum:

let op. loszittende geleiders en/of klepzetels rammelen en tikken met name als de motor warm is. Koud hoor je daar niet veel van. is dat wel het geval is er hoogstwaarschijnlijk een andere oorzaak of de geleiders en en/of zertels zijn echt gaar.
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Michiel', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb blijkbaar een fout gemaakt met het uitshimmen of nadat de cylinders los zijn geweest hebben ze zich even moeten zetten, maar er at iig toch weer axiale speling op de tuimelaars.

Nogmaals dank voor de adviezen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)