Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
accu - druppellader: aanrader ? of gewoon de batterij eruit voor de winterstop ?
Reactie van bezoeker 'Piet', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn BMW accu gaat in de winter ongeveer een halve dag per maand aan de druppellader. De accu is nu 9,5 jaar oud!
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Ik weet niet of je zo gemakkelijk kunt stellen dat de ene accufabrikant beter is dan de andere.
Volgens mij zijn de meeste best wel goed, het zou me ook niet verbazen dat er een hele hoop feitelijk hetzelfde zijn met een andere merknaam.
Net als met lampen koop je een Mazdafluor, want die zijn beter als de Philips.
Dank je de koekoek, dezelfde lamp, Aristona van hetzelfde laken een pak.
Ik denk dat je er een beetje geluk mee moet hebben.
Peter jij vind van 2001-2006 redelijk, mijn auto ( staat ook altijd buiten) heeft een accu van 2000 en doet het ook nog prima, is een Varta.
Mijn Messerschmitt dus ook een varta, want die zijn goed.
Mijn Schmitt staat bij niet gebruiken gewoon binnen, wordt dus vetroeteldt
…Èn jaar toen was hij overleden.
Wat ik bedoel te zeggen wil: het is niet altijd zo gemakkelijk te vergelijken.
Ik denk gewoon aan de lader, lader aan het licht van de schuur koppelen, krijgt hij steeds een beetje sap, nix problem.
Accu kapot, jammer dan netjes afvoeren en nieuwe erin, hoort mijn inziens bij het reguliere onderhoud.

Chris, alleen mijn mening over accu's hoor, is niet zuur bedoelt.
Reply
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:

als die firma waar ik wekelijks kom, een ervaaring heeft, deel ik die graag met jullie, ik hoop dat jullie dat leuk vinden. vandaar. als hun bijna nooit garantiegevallen hebben voor varta en vaak voor landport zegt dat WEL iets. geluk moet je idd altijd wel hebben. daarnaast wil ik opmerken dat een auto accu een jaar of 6-9 meekan (gemiddelt he?) een een motor 3-6, vandaar dat ik tevree ben.

grt, peter
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Peter, dat bedrijf waar jij zo vaak komt verkocht vroeger dus Landport?
Wat dacht je dat die mensen hun klanten vertelde als ze iemand voor de balie stond voor een accu?
"Beste mijnheer, wij verkopen landlord accu's, is niet echt een giller we weten het maarja, we hebben niet anders"
Een leverancier die zijn eigen producten bekritiseerd, geloof je het zelf?
Ieder leverancier zal hoog opgeven over zijn eigen producten, das normaal.
Altijd is het nieuwe merk wat zij gaan verkopen stukken beter dan het vorige ongeacht de reden van overgang, deze kan net zo goed zakelijk zijn geweest, dat zullen ze jouw echt niet gaan vertellen, das ook normaal.
Ik zou zeggen, geloof niet iedereen, meestal zijn de meningen zwaar gekleurt.
Iedere motor of auto zal beter starten en vlotter rondslaan met een nieuwe accu, je vervangt de accu ten slotte niet voor niets.

ik denk dat ieder vergelijk bijna niet te doen is tenzij je onder gecontroleerde omstandigheden meet, wetenschappelijk, technisch, niet op voorspraak.

Chris ( terug naar de zolder op zoek naar potentieÎle staatskasspekkers)
Reply
Reactie van bezoeker 'peter voossanen', geïmporteerd van het oude forum:

Ha Chris, ik kom daar vele jaren ken ze door en door! ik bedoel te zeggen, vroeger hadden ze een 2de merk ernaast, door veel problemen zijn ze daarmee gekapt.
Das hun ervaring. Ik kan je er meer over uitleggen over mijn relatie met hun, maar dat doet nu niet ter zake over dit onderwerp.

Grt, Peter
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Eén vraagje,

Als ik mijn batterij aan de druppellader hang tijdens de winter, is het dan ook nodig om de dopjes bovenaan op de batterij los te maken of is dat in dit geval niet van toepassing......
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)