Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Injectors
Reactie van bezoeker 'Marcoen', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,
Weet iemand of er verschil is tussen de injectors van een K 1100 LT ('94) en die van een R 1100 RS ('95)? M.a.w. zijn deze 1 op 1 uit te wisselen?
M.v.g. Marcoen
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Zijn niet hetzelfde.

Een K hoeft maar voor 275cc lucht te injecteren en een R voor het dubbele, de opbrengst van een R injector zal dan ook het 2x zo groot zijn.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum:

Vraagje aan Paul,

Is het niet zo bij een injectie systeem dat de opbrengst bepaald wordt door de tijd dat de injector geopend is? De druk is constant en continu op de injector aanwezig. Een langere openingstijd geeft dus vanzelf meer opbrengst. Dat is volgens mij ook het enige wat door de CPU, of hoe die regelneef ook heet, bepaald wordt. Ik weet dat sommige Moto Guzzi rijders wel aan de drukregelaar zaten te sleutelen om meer opbrengst te krijgen maar dat is een vaste afstelling. Niet te beinvloeden tijdens het rijden.

Ik ben alleen maar nieuwsgierig?

Ad
Reply
Reactie van bezoeker 'Jakob', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens mij regelen je injectoren de hoeveelheid brandstof en niet de hoeveelheid lucht. Dat doen je gaskleppen.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Injectoren worden inderdaad met een bepaalde openingsduur gestuurd. Vaak constandt spanning erop en massagestuurd via de computer. Kun je meten met een led tester. De grootte van de injector bepaald samen met de openingstijd en de brandstofdruk de hoeveelheid ingespoten brandstof. Vandaar dat men wel eens de drukregelaar tracht te wijzigen om een grotere inspuithoeveelheid te krijgen.
Soms zijn injectoren uitwisselbaar. Kijk eens op de onderdeelnummers op de injectors zelf. Lijkt mij niet waarschijnlijk dat ze uitwisselbaar zijn daar is het motortype te verschillend voor.
Reply
Reactie van bezoeker 'Arie', geïmporteerd van het oude forum:

De inspuitventielen zijn niet uitwisselbaar (verschillende onderdeel nummers)
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)