Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kleppen stellen
#1
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

hoe dien je te beginnen met kleppenstellen als beide cilinders er af zijn geweest?
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

toevoeging: betreft R90s
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'chefke', geïmporteerd van het oude forum:

Hoe te beginnen met kleppen stellen.
Punt een verwijder klep deksel.
Punt twee koop een onderhouds boek.
Punt drie lees dit goed door.
Sucses Chefke
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Chefke is ook nog wakker, lees ik, en nog steeds niet in staat wat bij te dragen.

Kleppen stellen heeft geen voorkeur hoe of waar je begint, draai een cylinder in zijn bdp, in de compressieslag en stel die kleppen.
Draai dan de krukas 360 graden en stel de ander.

Speling; 0.10 in en 0.20 uit.

In dit geval, als de cylinders los zijn geweest, rij de motor een paar keer goed warm en trek dan de kopbouten na, een voor een.

Daarna nogmaals de kleppen stellen.

Groeten, Paul.


Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Chefke', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Paul,

Ik ben weer waker.
Waarom of ik zo reageer,ik vind dit soort vragen hier niet passen.
Deze dingen kun je toch gewoon uit een werkplaatsboek halen.
Dat zou iedereen toch moeten raad plegen voor hij hier een vraagsteld.
Het gaat mij te ver om hier uitteleggen hoe je begint met kleppen stellen.

Chefke
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Rudyhadee', geïmporteerd van het oude forum:

Eigenlijk zou ik niet weten waarom je zo'n vraag hier niet zou stellen, als ik het zelf niet zou weten en het staat niet in een werkplaatshandboek, zou ik het hier ook vragen.
Moet zeggen dat ik tot nu toe erg goeie tips heb mogen krijgen omtrent diverse problemen die niet in een werkplaatshandboek staan.
Zie dat er hier mensen tussen zitten die er erg veel sjoege van hebben.
Heb je alleen maar baat bij.
Dus: gewoon de vraag stellen als er een probleem is waar je niet uit komt.
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'chefke', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,
Als het hoofdstuk kleppen stellen niet in je werkplaats handboek staat,is het geen werkplaats handboek.

Chefke
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

De vraag was hier hoe je begint met stellen, niet hoe je moet stellen.

Ik kan me voorstellen dat je zoekt naar een logische volgorde waarin je te werk gaat.

Bij een 2-cylinder boxermotor maakt het niks uit, je draait de kruk in compressie (bdp) en stelt de kleppen, dan de kruk 1x rond en de andere kant stellen.

Bij een 4-cylinder lijnmotor is het verhaal anders, daar zet je de kruk in bdp, stel de kleppen van de betreffende cylinder en tegelijk kan je van 2 andere cylinders een in- of uitlaatklep stellen.

Groeten, Paul.
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

allen dank, het ging inderdaad niet om hoe maar waar te beginnen. Dat staat niet zo duidelijk in de boeken. Wat doen jullie als het vliegwiel niet op OT staat bij een zuiger op BDP?
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Als een zuiger in bdp staat, en het merk 'OT' niet te zien is, denk ik dat het vliegwiel verkeerd gemonteerd zit, dit zijn 5 bouten, kan dus ook op 5 manieren gemonteerd worden, waarvan maar 1 de goede is.

Ik zou dan de monteur eens streng aankijken.

Groeten, Paul.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)