Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
snelheidsmeter blijft soms hangen
Reactie van bezoeker 'Rein', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

De snelheidsmeter van mijn K1100LT(94) blijft soms hangen op 100 km/h. Een vriendelijk tikje wil wel eens een beetje helpen maar niet altijd. Het maakt niet uit of ik even langzamer of sneller ga rijden, hij "hangt" dan echt.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt en wat ik er aan kan doen ?

Groet,
Rein
Reply

Misschien nuttig om er bij te vermelden: de dagteller doet het wel gewoon.

Groet,
Rein
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Het lijkt erop dat het asje van de snelheidsmeter blijft klemmen, lastig. Zal de klok uit elkaar moeten helaas.
Reply

Hallo Marcel,

Bedankt voor je reactie. Je gaf aan dat, wanneer het om het asje gaat, het een lastige klus is. Is het een klus die ik moet laten uitvoeren door een professional omdat een niet bijzonder technisch persoontje als ik anders de boel verkl**t, of is het een lastig (priegel??) werkje dat een amateur wel zelf kan doen ?

Groet,
Rein
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou zeggen, probeer maar. Zelf nog nooit bij een K gedaan maar ik vermoed dat deze heus wel evt gebruikt te krijgen is mocht het echt fout lopen. Laat anders even je licht schijnen op diverse K sites. Je zal vast niet de eerste zijn.
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Ik had hetzelfde probleem met de teller van mijn K100. Heb de stekker waarmee de tellers vastzitten even losgemaakt en goed ingespoten met contactspray en toen werkte de teller weer gewoon. Als het dan nog niet goed werkt, kun je je teller eventueel laten repareren bij Casu in Nieuwegein. Die doen revisisies van Motometer tellers, maar dat is beslist niet goedkoop! Alleen inspectie van je teller (zonder reparatie) kost al zo'n 16 euro.
Reply
Reactie van bezoeker 'Nici', geïmporteerd van het oude forum:

Heb 't zelde probleem, echter alleen als de zon schijnt. De wijzer blijft steken op 100-120 km/uur en zakt terug zodra je flink vaart mindert, bijvoorbeeld op de afrit.

Bij regen en bewolking werkt de snelheidsmeter goed. De dagteller doet het altijd goed.

Nog meer goede tips?

Nici
Reply
Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb een K 1100 LT '96 en de teller blijft ook hangen als het echt warm is. Bij mij gaat de onderplaat, waar de cijfers opstaan, bol staan door de warmte en klemt de teller naald af.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)