Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lekkende vlotterkamer carburateur.
#81
Reactie van bezoeker 'Pinokkio', geïmporteerd van het oude forum:

hoog geachtte heren monteurs
Nu is er al zoveel over een lekkende carburateur gediscuceerd wat te doen om een lekkage aan de carburateur te verhelpen , maar is er nog niemand op het idee gekomen om de benzine slangen te controleren op poreusheid of ouderdom , ik heb namelijk ook lekkende carburateurs gehad op mijn R100 en heb afgelopen zomer de Benzine slangen vervangen en aan de beide T stukken de slang met 1/4duim slang klemmen vast geklemt , op de nippel van de carburateur heb ik de slang zo op geschoven omdat ik toen vond dat er te weinig ruimte was voor een slang klem maar nu begon hij onlangs weer te lekken waarbij ik eerst niet anders kon zien dan dat de vlotterbak lekte de vlotterbak los gehaalt om te controleren op vervuiling heb een bakje onder de carburateur gehouden en de benzine kraan open gezet om de boel schoon te spoelen maar dat was niet het geval hij was helemaal brand schoon . maar na demontage van de carburateur bleek dat de slang aan het einde weer was vergaan toen heb ik aan deze nippel ook een slang klem gezet zodat hij nu niet meer lekt
Reply
#82
Quote:hoog geachtte heren monteurs
Nu is er al zoveel over een lekkende carburateur gediscuceerd wat te doen om een lekkage aan de carburateur te verhelpen , maar is er nog niemand op het idee gekomen om de benzine slangen te controleren op poreusheid of ouderdom , ik heb namelijk ook lekkende carburateurs gehad op mijn R100 en heb afgelopen zomer de Benzine slangen vervangen en aan de beide T stukken de slang met 1/4duim slang klemmen vast geklemt , op de nippel van de carburateur heb ik de slang zo op geschoven omdat ik toen vond dat er te weinig ruimte was voor een slang klem maar nu begon hij onlangs weer te lekken waarbij ik eerst niet anders kon zien dan dat de vlotterbak lekte de vlotterbak los gehaalt om te controleren op vervuiling heb een bakje onder de carburateur gehouden en de benzine kraan open gezet om de boel schoon te spoelen maar dat was niet het geval hij was helemaal brand schoon . maar na demontage van de carburateur bleek dat de slang aan het einde weer was vergaan toen heb ik aan deze nippel ook een slang klem gezet zodat hij nu niet meer lekt
Dat de slang aan het uiteinde vergaan is kan alleen komen door benzine van buitenaf. De messing pijp waarop de slang aangesloten wordt is minstens 3 cm lang en dan zou de hele 3 cm verteerd moeten zijn.

Lees mijn verhaal over een lekkende pijp halverwege dit topic maar eens door.
Reply
#83
Reactie van bezoeker 'Pinokkio', geïmporteerd van het oude forum:


Dat de benzine van buiten af in de slang komt is een feit , maar dit komt door dat de benzine van binnenuit door de slang langs de messing nippel naar buiten zweet en dan door de capielaire werking in de slang trekt , waar door de slang dan snel veroudert , hoopend dat nu een en ander duidelijk is geworden .
allen de groeten
Reply
#84
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Kwestie van juiste inwendige diameter en goede kwaliteit benzine leiding. origineel zitten er geen slangklemmen
Reply
#85
Reactie van bezoeker 'Pinokkio', geïmporteerd van het oude forum:


Zeg Tom ik meende er toen goed aan te doen om bij de plaatselijke BMW dealer een meter benzine slang te halen waar ik toen werd geadviceert om 8mm slang te gebuiken , wat zij ook gebruiken voor vervanging , maar bij de recentere BMW zitten dan waarschijnlek dikkere nippels aan zodat ze strakker sluiten .
Reply
#86
Quote:
Dat de benzine van buiten af in de slang komt is een feit , maar dit komt door dat de benzine van binnenuit door de slang langs de messing nippel naar buiten zweet en dan door de capielaire werking in de slang trekt , waar door de slang dan snel veroudert , hoopend dat nu een en ander duidelijk is geworden .
allen de groeten
Bij mij was de benzineslang bij de carburateur op een andere manier poreus geworden. Het messing pijpje waarop de slang aangesloten wordt was een paar mm naar buiten gekomen (door corrosie?).

Er liep soms, vaak na een paar dagen stilstaan, echt een straaltje benzine uit. Ik was zelfs bang voor brand omdat de benzine bovenop de uitlaatpijp kwam.

Met een paar lichte tikken weer op zijn oude plek gekregen. Het gootje daaromheen goed schoongemaakt en vol laten lopen met secondelijm. Daarna geen last meer gehad van lekkage.
Reply
#87
Reactie van bezoeker 'jos', geïmporteerd van het oude forum:

Heren, hartelijk dank voor alle advies.
Ik heb zelf sinds kort een R80RT, zette 'm na een ritje naast het huis en begon spontaan te lekken. Schrikken natuurlijk, werkplaatsboek gehaald maar kwam daar niet veel verder mee.
Toen gegoogeld en kwam bij jullie uit.
Erg handige tips. ik heb de vlotter losgehaald, schoongemaakt en het lipje van de vlotternaald een fractie verbogen richting vlotternaald en nu helemaal geen last meer.
Groeten jos
Reply
#88
Reactie van bezoeker 'Don', geïmporteerd van het oude forum:

Hi, Wat een problemen, ik hoop dat een van de aangeboden oplossingen werkt voor m'n verse '82 R100rs. Na 15 jaar zonder nu net 3 weken trotse eigenaar naar ook al maar al meer als 3x langs de kant gestaan. Nu de carb gedemonteerd bij inspectie van de vlotter naald blijkt dat hier een aanslag opzit, die wordt wit als je er voorzichtig overheen krabt.
Ik heb met een doekje de boel goed schoon gewreven en ga nu de zitting nog ff reinigen. Hopelijk in 't weekend geen problemen meer <duimen.>
Reply
#89
Even de zitting en naald op mekaar in-polijsten met een likje tandpasta
Daarna goed schoonspoelen.

Bep
Reply
#90
Reactie van bezoeker 'Peter Weesie', geïmporteerd van het oude forum:

beste allemaal,
Een tijdelijke oplossing die ik al jaren gebruik is het invetten van de vlotterkamerpakking met kogellagervet. Dat werkt altijd, meestal wel een seizoen lang en soms langer. Als dan meestal na een tijdje stilstand de lekkage weer optreedt is het vet natuurlijk weg/opgelost, en vet je weer opnieuw in. Een klein klusje maar omdat ik er toch flauw van werd elk jaar weer en soms vaker en dat bij twee fietsen, ben ik nu op zoek naar een ander spulletje om mee in te vetten dat dus niet zo goed oplost in benzine. Iemand een idee?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)