Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Olie vernieuwen
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Yo!!

Weer een vraagje. Als ik de olien wil verversen van mijn r100rt (1981), schrijft het handboek voor dat ik EERST het filter moet verwijderen, en dan pas de oude olie. Waarvoor deze volgorde? Het is mi inziens veel gemakkelijker andersom. Eerst de oude olie laten weglopen en dan wachten tot de uitlaat is afgekoeld om bij het filter te komen zonder mijn handen te verbranden aan de uitlaat?

Vr. gr. Jan
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Jan,

ik laat altijd eerst de olie eraf en open dan pas het filter.
Reply
Reactie van bezoeker 'Arno', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Yo!!

Weer een vraagje. Als ik de olien wil verversen van mijn r100rt (1981), schrijft het handboek voor dat ik EERST het filter moet verwijderen, en dan pas de oude olie. Waarvoor deze volgorde? Het is mi inziens veel gemakkelijker andersom. Eerst de oude olie laten weglopen en dan wachten tot de uitlaat is afgekoeld om bij het filter te komen zonder mijn handen te verbranden aan de uitlaat?

Vr. gr. Jan
Niet teveel boeken lezen. Ik ben me nooit van de voorgeschreven volgorde bewust geweest en altijd eerst de olie eruit laten lopen en vervolgens het filter. Het zal wel een kwestie zijn van hoe warmer, hoe dunner en de olie dus makkelijk uit het filterhuis zal lopen. Maar ja, de uitlaatbocht kan heel heet zijn.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)