Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe oud is je BMW of zijn je BMW's? ->op verzoek van Ton van Schilt
Reactie van bezoeker 'josefskil', geïmporteerd van het oude forum:

r60/5 uit 1971
ikzelf uit 1964
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan Hofman', geïmporteerd van het oude forum:

BMW-vrienden,
In 1982 fietste ik met mijn broer naar de Noordkaap (Noorwegen). op één van de vele pondjes zag ik een BMW R80RT. Ik vond hem zo erg mooi. In 1989 kocht ik een R80Rt. ik heb deze nog steeds. Wat een machine. De enige goede kuip ooit gemaakt. Een solide motorblok. Nog steeds rijd ik rond. Nu is mijn BMW 26 jaar oud. Still going strong.
Reply
Reactie van bezoeker 'Harold', geïmporteerd van het oude forum:

we houden jou wel even bezig

Een R80/7 uit uit 1979, 26 jaar geleden gekocht voor 800 gulden.
Was mijn eerste motor en nooit weg gedaan. Rijd er nog bijna iedere dag op.
Natuurlijk gaat het nieuwe beter en sneller, maar dit is dansen op de weg.
Reply
Ben zelf van 1963, heb een HD uit 1968 en een BMW r75/5 uit 1972.
De BMW R75/5 heeft een R75/7 motorblok, dus een met een knopje om te starten.
Tweede hands gekocht was helemaal verwaarloost en heeft een xtal jaren buiten gestaan. Het is in de jaren 70 omgebouwd tot chopper en ben hem nu aan het opknappen.

Tja ouwe lullen bakken....

RobertT
Reply
Quote:Ton van Schilt vroeg zich in het onderwerp 'BMW ouwe-lullenmotor?' af hoe oud de BMW's eigenlijk zijn van de forumbezoekers. Ook inderdaad wel eens leuk om te bekijken. Ik reken de gemiddelden wel weer uit. Ook leuk om te zien hoe lang die geweldige motorfietsen blijven rijden!

Ik doe maar weer de aftrap: Ik heb er eentje van 29 jaar en eentje van 12 jaar.
ik heb een kale R80 van 1991 met 90000 km in 1993 gekocht , mijn zoon heeft een R100R classic van 1995 in 2008 gekocht met echt waar 6000 km. groet, Frans.
Reply
Reactie van bezoeker 'paul', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>hier is er nog een, mijn R90S uit 1976 sinds 1982 in mijn bezit, 186000 km en nog nooit gereviseerd.
Paul bedoel je niets aan gereapareerd in de zin van nokkenas en spanner klepgeleiders ed ? Of bedoel je zuigers en lagers in het blok?

Ben nieuwschierig

Groet Ton</blockquote>hallo ton, beetje late reactie van mijn kant maar goed, dit jaar de kleppen laten vervangen + zuigerveren en verder een keer de koppeling, vliegwielkeerring en de nokkenasketting + spanner.
de zuigers en cilinders voldoen, na 192000 km, nog aan de fabrieksspecs, en het blok is zelfs nog nooit uit het frame geweest.
het benzineverbruik is gem 1/18, en start altijd in 1x zelfs na 1 maand in de regen gestaan te hebben! superding, mijn oranje monster!!!

grtz, Paul
Reply
Reactie van bezoeker 'André Lindenbergh', geïmporteerd van het oude forum:

Sinds 1978 in het bezit van een R 75/6, bouwjaar 1975. Km. stand inmiddels 160.000 km. Met enkel een kleprevisie rond de 100.000 km. Distributie, zuigers, lagers allemaal nog prima. Olieverbruik schommelt al vanaf begin rond de 1 op 2500 km.
Kortom een betrouwbare, comfortabele motor.
Reply
hallo ook van mij een late reactie,

ik ben zo'n 2 maanden bezitter van een R 60/6 die mij prima bevalt. had lang stilgestaan maar heeft nu alweer zo'n 750 km gereden. Nu gaat hij binnekort naar de monteur voor een goede beurt, In de winter ga ik deze opnieuw laten spuiten en verder opknappen. bevalt mij zeer goed.

groeten Wil.
Reply
Quote:Ton van Schilt vroeg zich in het onderwerp 'BMW ouwe-lullenmotor?' af hoe oud de BMW's eigenlijk zijn van de forumbezoekers. Ook inderdaad wel eens leuk om te bekijken. Ik reken de gemiddelden wel weer uit. Ook leuk om te zien hoe lang die geweldige motorfietsen blijven rijden!

Ik doe maar weer de aftrap: Ik heb er eentje van 29 jaar en eentje van 12 jaar.
Een R65GS van 1990, km-stand geen idee, kocht de motor met defekte dagteller die op 22.000 stond maar heeft er zeker gezien slijtage een 1 tje voor staan.
Reply
Reactie van bezoeker 'nic', geïmporteerd van het oude forum:

mijn collectie bedraagd r45,f650,f650st,k100rs,k100lt,r1100rt,r1150gs,s1000rr
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 4 Guest(s)