Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe oud is je BMW of zijn je BMW's? ->op verzoek van Ton van Schilt
#81
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Jawel wwer zo,n kilometer-vreter, R80RT bouwjaar 1986 en in april 1995 in nederland op kenteken gezet (duitse import, ex overheidsfiets) nu 192500 km op de teller, wordt dagelijks voor woon-werk verkeer gebruikt ca 600km per week.
Helaas, deze fiets is niet meer in mijn bezit, hij is vervangen voor een K100RT van 08-1985 en heeft 136512 km op de klok staan. Dus een ander bouwjaar en een andere km-stand voor de statistieken.
Reply
#82
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Tussenstand (alleen de nauwkeurige opgaven zijn meeberekend):
Van de 107 geregistreerde BMW's is:
-de BMW gemiddeld ruim 24 jaar oud (1981)
-de oudste BMW ruim 67 jaar oud (een BMW R12 uit 1938)
-de jongste BMW 4 maanden oud (aug 2005);
En van de 75 geregistreerde BMW's blijkt dat:
-er gemiddeld 113.000 km op de teller staat
-de laagste kilometerstand 3.000 km is
-de hoogste kilometerstand 300.000 km (een K100RS) is.

[img]/import/photos/p14146s.jpg[/img]
Reply
#83
Reactie van bezoeker 'Frans', geïmporteerd van het oude forum:

In 1968 begonnen met een R26, een R27(veel pech) toen een R60(met swingarm). Daarna in 1971 een Nieuwe R75/5. Dit was een prima fiets. Helaas in 1,5 jaar, 2 ongelukken. Frame gericht bij Henny Donkelaar. Spoorde echter niet goed meer en 2 jaar later verkocht. In 1984 een R100 met 500km gekocht. Tot 40 dkm veel problemen gehad.(Nieuwe versn. bakhuis, garantie) Nu 142 dkm. Motorblok is niet opengeweest, alleen ombouw naar loodvrij.

In 1997 (ik was toen 55) een K100RT (1986) gekocht. De beste tot nu toe met 115 dkm.

Frans

[img]/import/photos/p14148s.jpg[/img]
Reply
#84
Reactie van bezoeker 'leo', geïmporteerd van het oude forum:

Tsja, hoeveel heeft mijn 80/7 RT van 1979 gelopen? In ieder geval zoveel dat toen ik hem 4 jaar geleden ging berijden er nieuwe cilinders op moesten, want geen overmaten cilinders meer beschikbaar. Wat er verder allemaal voor onderhoud aan noodzakelijk was, is niet misselijk geweest. Is ex-overheid/politie. Ik houdt het tenminste 235.000 km; 335.000 lijkt me wat veel.
Inmiddels zitten er 1000 cc cilinders op en de laatste vier jaar kwam er 4 x 15.000 km bij.
Noteer maar voor 235.000 km
Reply
#85
Reactie van bezoeker 'Erwin', geïmporteerd van het oude forum:

Tja laat ik ook even gezellig meedoen en heb een R80 Rt uit 1981.
Ik bezit ook nog 2 zeer nette en orginele Hondas uit 76 en 84 ,hier ben ik even gek mee als mijn BMW en met goed onderhoud kunnen deze dus ook erg oud worden.
Groet Erwin
Reply
#86
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

BMW R90 S 1976
Kreidler RS 1971
Solex 1951
wensen: Ducati 750 SS 1974 ( die nieuwe Paul Smart is niets)
MV Agusta 750 s 1973
Reply
#87
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Ben zelf van april 1978, rijdt een (BMW zwart, met witte bies) R90S uit april 1976, met 50.000 op de klok na revisie.

Groet,

Jeroen
Reply
#88
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Tussenstand (alleen de nauwkeurige opgaven zijn meeberekend):
Van de 113 geregistreerde BMW's is:
-de BMW gemiddeld ruim 24 jaar oud (1981)
-de oudste BMW ruim 67 jaar oud (een BMW R12 uit 1938)
-de jongste BMW 4 maanden oud (aug 2005);
En van de 78 geregistreerde BMW's blijkt dat:
-er gemiddeld 115.000 km op de teller staat
-de laagste kilometerstand 3.000 km is
-de hoogste kilometerstand 300.000 km (een K100RS) is.

[img]/import/photos/p14192s.jpg[/img]
Reply
#89
Reactie van bezoeker 'Quin', geïmporteerd van het oude forum:

K100LT 89
Reply
#90
Reactie van bezoeker 'Auke Botting', geïmporteerd van het oude forum:

Sinds 2000 eigenaar van een ex politiefiets R 1100 RT van 1996 met 50 dkm gekocht en inmiddels staat de teller op 133.500 km
Sind kort een Pan European uit 98 met 50 dkm, rijdt geweldig.
En nog een XT 500 in onderdelen die ik nog ga restaureren.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)