Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW ouwe-lullenmotor?
Reactie van bezoeker 'Wout', geïmporteerd van het oude forum:

Laat ik ook eens reageren...

Ik ben 20, ben nu sinds een jaartje bezig met de restauratie van mijn groen mett. R90/6 '76. In eerste instantie wil ik hem weer in perfecte staat hebben, maar uiteindelijk moet er toch wel wat Cafe Racer invloeden op komen, vind ik toch wel erg mooi Wink.

Maar wel zo dat het altijd terug gebouwd kan worden naar het orgineel!! Dus geen lassen slijpen, weet ik het...
Reply
Quote:Laat ik ook eens reageren...

Ik ben 20, ben nu sinds een jaartje bezig met de restauratie van mijn groen mett. R90/6 '76. In eerste instantie wil ik hem weer in perfecte staat hebben, maar uiteindelijk moet er toch wel wat Cafe Racer invloeden op komen, vind ik toch wel erg mooi Wink.

Maar wel zo dat het altijd terug gebouwd kan worden naar het orgineel!! Dus geen lassen slijpen, weet ik het...
Hallo Wout, hoe orgineel is hij nog, plaats eens een foto van de 90/6, groet
Reply

Heey,

Hier een fototje toen ik hem net kreeg.. Heeft 15 jaar in een schuur hooi schuur gestaan.. Zat ook een muisenhol in me luchtfilter!!

[img]/import/photos/p27049s.jpg[/img]
Reply

oooh, plaatste net de verkeerde foto, wou eigenlijk een foto van de voorkant.. Hierbij dan nog maar één.

mvg

Wout

[img]/import/photos/p27050s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Heey,

Hier een fototje toen ik hem net kreeg.. Heeft 15 jaar in een schuur hooi schuur gestaan.. Zat ook een muisenhol in me luchtfilter!!
Ik heb exact hetzelfde gehad met de R45 die ik ooit had. De luchtinlaat is blijkbaar een ideaal Jerry poortje. Er was door de dames en heren muis ook een wintervoorraad aangelegd. Leuk detail: ik vond het nest pas nadát de motor bij een niet nader te noemen bedrijf was geweest voor een beurt inclusief luchtfilterwisseling! Motor had heel lang stil gestaan voodat ik hem kocht, dus ik dacht er goed aan te doen zo'n beurt te laten doen.
Moraal: doe het onderhoud zelf; dan gebeurt het goed en kom je nog eens wat leuke dingen tegen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Frank de Beer', geïmporteerd van het oude forum:

Haha wat een geweldige vraag. Is BMW een ouwelullen motor. Dit exemplaar is mijn eerste. En het is een ogelofelijk leuk apparaat. Helaas haal ik de gemiddelde leeftijd wel omlaag. (48) Auw!!! Vroeger liep ik (moet ik bekennen) wel eens met een boog om dit merk heen. Ik moet spijt bekennen. Mag ik biechten!!!! Frank

[img]/import/photos/p27234s.jpg[/img]
Reply
Frank,
volgens mij hoef je niet te biechten.
Je rijdt zo te zien wel een wat andere BMW dan veel van de forum bezoekers, want er is een hoog Airhead gehalte in dit forum. En alle andere BM rijders horen er evengoed bij. Hoewel ik persoonlijk wel de vraag heb of een dwarse vier ook kan. En emotioneel zeg ik nee; geen echte BMW en feitelijk zeg ik ja; want BMW maakt ze.
Zoek het maar uit dus.
Groeten,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'hans', geïmporteerd van het oude forum:

Nou, in ieder geval wordt er door oud en jong over BMW geluld bij het leven.
Echte ouwehoerenmotor. Niet verkeerd uitleggen hoor! Bedoel er geen gepensioneerde dames van lichte zeden mee.
Reply
Ik ben 57 en heb m`n R60 al 35 jaar. Aanschaf Fl. 650,--.
Nog steeds verliefd, maar inmiddels zijn de spullene wel wat prijziger.
Zette hem vroeger niet eens op slot.
Gr.
Ab

[img]/import/photos/p27289s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Eric', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo , ik ben 45 jaar en al jarenlang prettig verslaafd aan dit Forum.
Mijn motoren : BMW R25 ,1950 en BMW R80rt , 1985
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)